Przegląd Kia Sportage

Udostępnij Facebook Twitter

SUV crossover Sportage to dla Kia wielka sprawa. W 2015 roku ustępująca wersja osiągnęła najlepszą w historii sprzedaż w Wielkiej Brytanii, odpowiadając za ponad jedną czwartą całej sprzedaży koreańskiej firmy w Wielkiej Brytanii.

Kia jest ambitna, a całkowicie nowa czwarta generacja Sportage jest centralnym punktem tych planów.

Tak więc, nie tylko nowy samochód podąża za trudnym zadaniem, ale również musi zmierzyć się z gwiazdorską opozycją - spróbuj tych na początek - wiodący w sektorze Nissan Qashqai, Ford Kuga, Honda CR-V, Mazda CX-5, Renault Kadjar, Toyota RAV4 i VW Tiguan.

Jest też Hyundai Tucson, który nie tylko dzieli tę samą firmę macierzystą, ale także platformę i wiele elementów mechanicznych.

Zaprojektowany w Europie, z zewnątrz jest jasne, że najnowszy Sportage jest bardziej ewolucją niż rewolucją. Kia postanowiła pozostać przy charakterystycznym profilu bocznym, jednocześnie nadając autu bardziej zaokrąglony wygląd ogólny.

Nieco bardziej kontrowersyjne jest przyjęcie firmowego nosa Kia, który można zobaczyć w innych modelach w gamie, ale dla mnie to działa.

Testowałem nowego Sportage'a w wersji 1,7-litrowej za 22 050 funtów - oczekiwanego największego sprzedawcy - ale jest też 2,0-litrowy diesel, 1,6-litrowy benzynowy i nowy 1,6-litrowy benzynowy turbo. Mój samochód posiadał napęd na przednie koła z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, choć w innych częściach oferty dostępne są automaty i napęd na cztery koła.

Silnik 1.7 CRDi 'KX-2' oferuje dobre połączenie mocy i oszczędności, a sześciobiegowa skrzynia manualna daje wiele radości, choć pomimo poprawy dopracowania kabiny, zawsze masz świadomość, że pod maską znajduje się diesel, zwłaszcza podczas bardziej dynamicznej jazdy.

Oficjalne dane samochodu 0-60mph w 11,1 sekundy i prędkość maksymalna 109mph wydają się w sam raz. Jednak nie kupuje się crossovera dla osiągów. Chodzi przede wszystkim o dobrą widoczność, komfort, praktyczność i stosunek jakości do ceny - i to właśnie w tych dziedzinach Sportage jest najlepszy.

We wnętrzu jest mnóstwo miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu. Nawet przy wysokim kierowcy jest wystarczająco dużo miejsca na nogi dla równie wysokiego pasażera.

Fotele są wygodne i łatwo jest znaleźć dobrą pozycję do jazdy dzięki wielu dostępnym regulacjom. Bagażnik ma imponującą pojemność 491 litrów lub 1480 litrów po złożeniu siedzeń 60/40 na płasko.

Instrumenty i system informacyjno-rozrywkowy są dobrze rozplanowane i intuicyjne, materiały użyte do wykończenia mają klasę, a jakość wykonania jest doskonała.

Prowadzi się dobrze też, dzięki lekkiemu układowi kierowniczemu, kontrolowanemu przechyłowi ciała na zakrętach i przyzwoitej (jeśli nieco twardej) jeździe.

Kia twierdzi, 61,4 mpg i 119g/km CO2, choć sądząc po mojej stosunkowo krótkiej jeździe testowej, gospodarka bliżej 50 mpg byłoby dobrze iść.

Jest również bezpieczny - nowy Sportage otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo w testach Euro NCAP z doskonałym wynikiem 90% ochrony dorosłych pasażerów i 83% ochrony dzieci.

Jest to w dużej mierze zasługa bogatego wyposażenia standardowego. Oprócz standardowej kontroli trakcji, kontroli stabilności i hamulców przeciwblokujących, dostępny jest również system wspomagania hamowania, który w sytuacjach awaryjnych zapewnia wykorzystanie maksymalnej siły hamowania, bez względu na siłę nacisku na pedał hamulca.

W wersji o wyższej specyfikacji dostępnych jest więcej rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, w tym system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu - przydatny podczas cofania, ponieważ emituje sygnał dźwiękowy, gdy na drodze pojawi się nadjeżdżający pojazd.

Werdykt: Misja zakończona. Kia zdołała sprawić, że bestseller stał się jeszcze lepszy. Bezpieczny, przestronny, praktyczny, łatwy w prowadzeniu i dobrze wyposażony, nowy Sportage jest więcej niż godnym przeciwnikiem dla twardej konkurencji. I pamiętaj, że zawsze ma tę atutową kartę, której nie oferuje żaden inny producent - siedmioletnią gwarancję. Dzięki ofertom PCP dostępnym już od 139 funtów, Kia jest na zwycięzcę.

Recenzja: @garethherincx

O serwisie

Portal zrzeszający fanów motoryzacji.

Każdy z nas marzy o pięknym i zadbanym samochodzie.  Niezbędne  do tego są odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne oraz odpowiedni dobór kosmetyków do auta.

Dzięki nam, dowiesz się jak doprowadzić swój samochód do perfekcji.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

Kontakt

kontakt@kosmetykisamochodowe.edu.pl

Galeria