Przegląd Kia Sorento

Udostępnij Facebook Twitter

Kia to coś więcej niż jej bezkonkurencyjny siedmioletni program gwarancyjny - a całkowicie nowe Sorento jest tego najlepszym dowodem.

Gdzieś pomiędzy SUV-em a samochodem osobowym, oferuje to, co najlepsze z obu światów - uzupełniając coraz bardziej imponującą gamę.

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy w Sorento jest jego wielkość. Jest duże. O dziwo jednak, przez większość czasu nie odczuwa się jego wielkości, gdy siedzi się za kierownicą i jest bardzo łatwy w prowadzeniu. Jest to również przystojna bestia z prawdziwą prezencją.

Kia Sorento wyróżnia się na tle konkurencji tym, że jest prawdziwym siedmiomiejscowym autem. W przeciwieństwie do niektórych tak zwanych siedmiomiejscowych samochodów nie miałem żadnych problemów z zajęciem miejsca w trzecim rzędzie, a wysuwanie siedzeń i wsiadanie było proste.

Testowałem Kia Sorento 2.2 CRDI KX-2 z żwawym silnikiem wysokoprężnym o mocy 197 KM, który pozwala na osiągnięcie 46,3 mil/godz. Udało mi się zbliżyć do 35 dzięki nieco bardziej dynamicznej jeździe, ale to i tak imponujące jak na samochód tej wielkości.

Z łatwością poradził sobie z różnymi drogami i autostradami, które próbowałem pokonać, a w razie potrzeby można go było nawet popędzić przez biegi.

Nie można oczekiwać, że samochód tej wielkości będzie prowadził się jak samochód sportowy - i tak nie jest. Jest jednak opanowany i zaskakująco zwinny jak na swój rozmiar, a do dyspozycji mamy trzy tryby jazdy - Sport, Eco i Normal.

Jedynym obszarem, w którym należy zachować pewną ostrożność, jest parkowanie. Jeśli jednak wybierzemy dużą przestrzeń, będzie to stosunkowo łatwe, zwłaszcza z pomocą różnych sygnałów dźwiękowych i kamery cofania.

Inne elementy wyposażenia standardowego KX-2 to odświeżająco intuicyjny system infotainment, ABS, system wspomagania ruszania pod górę, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy.

We wnętrzu jest wystarczająco dużo miejsca dla pasażerów przedniego i drugiego rzędu, choć oczywiście na miejscach szóstym i siódmym jest nieco ciaśniej. Przestrzeń bagażowa jest imponująca - 142 litry przy włączonym trzecim rzędzie siedzeń, ale 605 przy opuszczonych dodatkowych siedzeniach i aż 1662 litry przy opuszczonych drugim i trzecim rzędzie siedzeń. Jest tu również mnóstwo schowków i półek.

Z przodu jest oczywiście doskonały widok na drogę, jest dobrze rozplanowany, ma wysoką jakość i jest bardzo wygodny.

Sorento jest również bezpieczne, uzyskując maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

A jeśli potrzebujesz samochodu do holowania, warto wziąć go pod uwagę, ponieważ 2,2-litrowy diesel ma naprawdę dużą siłę uciągu - 2500 kg (manualnie) i 2000 kg (automatycznie).

Posiada również napęd na cztery koła, dzięki czemu ma pewne możliwości terenowe na te kilka tygodni w roku, kiedy drogi są narażone na ekstremalne warunki pogodowe. Oferuje również świetną trakcję podczas codziennej jazdy.

I bardzo dobrze, że Sorento jest dobre, bo musi zmierzyć się z silną konkurencją w postaci Land Rovera Discovery Sport, Volvo XC90, Forda Galaxy i BMW X5.

Nowa Kia Sorento to praktyczny, świetnie zapakowany, prawdziwie siedmiomiejscowy samochód, który daje satysfakcję z jazdy. Nie zapomnij o wyjątkowej, siedmioletniej gwarancji, która zapewni Ci dodatkowe poczucie bezpieczeństwa. Testowana przeze mnie Kia Sorento 2.2 CRDI KX-2 kosztowała 31 995 funtów - i to jest kawał dobrego samochodu za Twoje pieniądze.

Recenzja: @garethherincx

O serwisie

Portal zrzeszający fanów motoryzacji.

Każdy z nas marzy o pięknym i zadbanym samochodzie.  Niezbędne  do tego są odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne oraz odpowiedni dobór kosmetyków do auta.

Dzięki nam, dowiesz się jak doprowadzić swój samochód do perfekcji.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

Kontakt

kontakt@kosmetykisamochodowe.edu.pl

Galeria