Share
Jeśli chcesz jeździć dużym 4×4, ale wolisz pozostać po prawej stronie ekologicznych wojowników, to najnowszy EV od Audi może być samochodem dla Ciebie...
Nie tylko posiada atrakcyjną plakietkę premium, ale dzięki zerowej emisji spalin nie mógłby być bardziej przyjazny dla środowiska.
Co więcej, ponieważ jest tak podobny do konwencjonalnych samochodów 4x4 Audi, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, sprawia, że przejście z paliw kopalnych na akumulator elektryczny jest o wiele bardziej płynne.
SUV e-tron po raz pierwszy trafił na brytyjskie drogi w 2019 roku. Bardziej atletyczna wersja Sportback (opływowy dach nadaje mu wygląd coupe) pojawiła się rok później.
Teraz, nowy "S" jest najbardziej sportową wersją i pozwoli Ci zaimponować nawet najbardziej tradycyjnym miłośnikom benzyny.
Może rozpędzić się od zera do 62 mil na godzinę w zaledwie 4,5 sekundy (o całą sekundę szybciej niż standardowy e-tron) i osiągnąć prędkość maksymalną 130 mil na godzinę.
Oczywiście, ma napęd na wszystkie koła, ale w przeciwieństwie do większości rywali, którzy korzystają z dwóch silników elektrycznych, e-tron S ma ich trzy - jeden z przodu i dwa z tyłu.
e-tron S jest nie tylko niesamowicie szybki, ale również bardzo atrakcyjny na drodze. Masywny, ale sportowy przód zdominowany jest przez agresywną kratę w kształcie litery "Singleframe" i błyszczące światła LED. Z tyłu sylwetka jest ostro wystylizowana, koła są ogromne, a tył jest odpowiednio ostry.
Wnętrze jest tym, czego można oczekiwać od Audi - elegancką mieszanką miękkich w dotyku powierzchni, skóry, szczotkowanego chromu i najnowocześniejszej technologii.
Kabina jest przestronna, z dużą ilością miejsca dla pasażerów tylnych siedzeń i użyteczną przestrzenią bagażową o pojemności 615 litrów (1665 litrów po złożeniu tylnych siedzeń) oraz 60 litrami pod maską (idealną do przechowywania kabli).
Naturalnie, pozycja za kierownicą zapewnia doskonały widok na drogę, a poziom dopracowania na drodze jest znakomity - częściowo dzięki silnikowi elektrycznemu, ale także dzięki śliskim kształtom i wysokiej jakości wykonania.
Do najważniejszych rozwiązań technicznych należy elegancki system informacyjno-rozrywkowy Audi, wykorzystujący dwa ekrany dotykowe, z których dolny wyświetla elementy sterujące klimatem, a jednocześnie służy jako podkładka do pisania, na przykład w celu wpisania miejsca docelowego w nawigacji satelitarnej.
Do dyspozycji jest również cyfrowy wyświetlacz kierowcy, stosy systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy oraz siedem trybów jazdy: Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic, Individual, Off Road i All Road.
Obok dźwigni zmiany biegów można również wybrać tryb Drive i Sport. Tryb Drive jest ustawieniem codziennym, natomiast tryb Sport uwalnia wszystkie osiągi samochodu, zwiększając moc nawet na osiem sekund.
Wciśnięcie pedału gazu powoduje natychmiastowy wzrost momentu obrotowego, który jest charakterystyczny dla wszystkich pojazdów elektrycznych, ale w potężnym 2,6-tonowym e-tronie S robi jeszcze większe wrażenie.
Jego zwinność zdaje się przeczyć prawom fizyki, zapewniając spokojne i pewne prowadzenie, niezależnie od tego, czy jedziesz autostradą, czy po trudnych wiejskich drogach. Jest również w stanie zmierzyć się z terenem off-road.
Oczywiście, jego proporcje mogą sprawić, że w mieście może być kłopotliwy, ale dzięki doskonałej widoczności, kamerom i czujnikom dookólnym szybko się do tego przyzwyczaisz.
Żaden samochód nie jest jednak idealny i e-tron S nie jest tu wyjątkiem. Na papierze ma zasięg do 224 mil, ale w prawdziwym świecie jest to bliżej 200 mil.
Chyba że potrzebujesz samochodu, aby regularnie pokryć tego rodzaju przebieg lub nie można dopasować ładowarkę domu, to może być deal-breaker.
Dla przypomnienia, będzie ładować w nocy z domu i może trwać zaledwie 30 minut, aby naładować z 5% do 80% przy użyciu 150kW publicznej ładowarki (jeśli można znaleźć jeden).
Wreszcie, nie zapominajmy o cenie e-Tron S. Podstawowy e-tron będzie cię ustawić z powrotem co najmniej £ 62,560. e-tron S Sportback zaczyna się od 88.760 funtów, a jeśli jest załadowany z dodatkami, może skończyć się bliżej 100.000 funtów.
Rywale obejmują wszystko, od Jaguara I-Pace do Tesla Model X i Mercedes-Benz EQC.
Werdykt: Audi e-tron S Sportback quattro to klasowy akt - kusząca, bezemisyjna mieszanka osiągów, luksusu i przyjemności z jazdy. Przestronny i prawdziwie terenowy, jest wymarzonym SUV-em dla wielu.