Recenzja Citroena C5 Aircross Hybrid

Wprowadzony na rynek kilka lat temu Citroen C5 Aircross był mile widzianym dodatkiem do bardzo konkurencyjnego rynku SUV-ów średniej wielkości zdominowanego przez takie modele jak Nissan Qashqai, Ford Kuga, Kia Sportage i Peugeot 3008.

C5 Aircross, w cenie od 24 355 funtów, był początkowo napędzany przez imponującą gamę wydajnych silników benzynowych PureTech i wysokoprężnych BlueHDi, połączonych z sześciobiegową skrzynią manualną lub ośmiobiegową skrzynią automatyczną.

Teraz Citroen wprowadził do oferty wersję hybrydową typu plug-in (PHEV). Zaczynając od 34 360 funtów, kosztuje ona znacznie więcej niż jej koledzy z napędem konwencjonalnym, ale ma swoje zalety, ponieważ jest bardziej przyjazna dla planety i Twojej kieszeni w codziennych kosztach eksploatacji.

Na papierze, jest w stanie osiągnąć 168 mil na godzinę, emisja CO2 jest oceniana jako niska na 32g/km i może przejechać 34 mile w trybie czysto elektrycznym, jeśli bateria jest w pełni naładowana.

Sercem C5 Aircross PHEV jest 1,6-litrowy benzynowy silnik turbo o mocy 178 KM połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 80 kW zasilanym z akumulatora o pojemności 13,2 kWh, co łącznie daje moc 222 KM.

Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów przekazuje napęd na przednie koła, co przekłada się na czas 0-62mph wynoszący 8,7 sekundy i prędkość maksymalną 140mph. Ładowanie trwa dwie godziny za pomocą ładowarki ściennej o mocy 7,4 kW lub siedem godzin za pomocą trójpinowej wtyczki.

W teorii oznacza to, że jeśli używasz swojego samochodu średnio przez około 30 mil dziennie, możesz jeździć wyłącznie na napędzie elektrycznym. Koszt ładowania w domu różni się w zależności od stawki za energię elektryczną, ale pełne naładowanie może kosztować tylko 1,66 funta, co daje 5,76 pensa za milę.

Co ważniejsze dla kierowców samochodów firmowych, korzyści płynące z jazdy hybrydowym samochodem typu plug-in mogą przynieść znaczne roczne oszczędności podatkowe.

Dostępne są trzy tryby jazdy - elektryczny, hybrydowy i sportowy - oraz przycisk "e-Save", który pozwala na wstrzymanie ładowania akumulatora, dzięki czemu można z niego korzystać, gdy wjeżdżamy do miasta. Można go również włączyć, aby naładować baterię podczas jazdy.

Poza niewielkim uszczupleniem przestrzeni bagażnika w porównaniu z wersją benzynową i wysokoprężną, C5 Aircross Hybrid jest w zasadzie taki sam, co nie jest złą rzeczą, ponieważ pod względem właściwości jezdnych, praktyczności i jakości wykonania w każdym calu dorównuje konkurentom.

Ma także śmiałą stylistykę i wysoki poziom komfortu, który Citroen odkrył na nowo w ostatnich latach (fotele Advanced Comfort są z pewnością dobrze wyściełane i wygodne).

Z przodu C5 Aircross jest niepowtarzalny, posiada charakterystyczny dla Citroena dwupoziomowy układ świateł, a dolną część drzwi zdobią poduszki powietrzne. Jednak dzięki podniesionej wysokości nadwozia i ogólnemu profilowi jest to konwencjonalny SUV.

Wnętrze to bardzo Citroenowskie połączenie atrakcyjnego designu, komfortu, przestrzeni i technologii. Standardowo wyposażony w 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników przed kierowcą i 8,0-calowy ekran dotykowy HD na konsoli środkowej, dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia - Shine i Shine Plus.

Standardowe technologie bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy obejmują autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB), aktywne ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu oraz aktywne monitorowanie martwego pola.

Jest również praktyczny dzięki dużej ilości małych schowków rozmieszczonych w kabinie oraz trzem oddzielnym tylnym siedzeniom, które można przesuwać, składać i odchylać.

Na drodze, zwłaszcza przy wyższych prędkościach, samochód sunie i unosi się na wybojach dzięki zastosowaniu progresywnego zawieszenia hydraulicznego Citroena. Moment obrotowy silnika elektrycznego sprawia, że samochód zaskakująco dobrze zachowuje się na prostej drodze i wydaje się szybszy niż sugerują oficjalne dane.

citroen

Automatyczna skrzynia biegów działa płynnie, a przełączanie z napędu elektrycznego na silnikowy i odwrotnie jest bezproblemowe.

Biorąc pod uwagę dodatkową masę akumulatora i silnika elektrycznego, C5 Aircross Hybrid prowadzi się dobrze i pewnie. Bardziej wytrwali kierowcy mogą chcieć przełączyć go w tryb Sport, aby wyostrzyć reakcje, a przechyły nadwozia na szybszych zakrętach są utrzymywane w ryzach. Niestety, jak w przypadku większości pojazdów typu PHEV, hamulce są gąbczaste.

Układ kierowniczy jest lekki, a widoczność z centralnej pozycji kierowcy jest dobra, co ułatwia jazdę w mieście - a w trybie EV jest cicho jak szept. Jazda z większą prędkością jest przyjemnie wyrafinowanym doświadczeniem.

Podobnie jak w przypadku wszystkich hybryd typu plug-in, ich wydajność jest największa, gdy akumulator jest stale uzupełniany. Oczywiście, hamowanie odzyskowe pomaga w ładowaniu, ale na dłuższych trasach silnik benzynowy będzie wykonywał większość ciężkich zadań.

To właśnie w tym momencie zużycie paliwa ustabilizuje się w okolicach późnych lat 30-tych i wczesnych 40-tych MPG.

Ostatnia uwaga. C5 Aircross Hybrid nie jest dostępny z napędem na cztery koła, więc nie spodziewaj się, że poradzi sobie w terenie.

Werdykt: Jeśli szukasz połączenia ekonomiczności, komfortu, przestrzeni i praktyczności w stylowym SUV-ie, nowy Citroen C5 Aircross Hybrid może być właśnie dla Ciebie.

Dowiedz się więcej na: http://autodetailing.edu.pl

O serwisie

Portal zrzeszający fanów motoryzacji.

Każdy z nas marzy o pięknym i zadbanym samochodzie.  Niezbędne  do tego są odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne oraz odpowiedni dobór kosmetyków do auta.

Dzięki nam, dowiesz się jak doprowadzić swój samochód do perfekcji.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

Kontakt

kontakt@kosmetykisamochodowe.edu.pl

Galeria