Recenzja Mazdy CX-5

Udostępnij Facebook Twitter

Jak prezentuje się Mazda CX-5 w gorącym sektorze średniej wielkości SUV-ów?

Cóż, mówiąc krótko - bardzo dobrze. A musi być dobrze, ponieważ konkuruje ze wszystkim, od Hondy CR-V i Forda Kugi, po Volvo XC60 i Nissana Qashqai.

Podobnie jak w przypadku Mazdy 2, 3 i 6 (i podejrzewam, że także nowego CX-3, który jest młodszym bratem CX-5), Mazda pozwoliła, aby sportowy charakter kultowej MX-5 zagościł w jej bardziej popularnych modelach.

CX-5 nie jest wyjątkiem - oto rodzinny crossover średniej wielkości, który jest przyjemny w prowadzeniu, przestronny i zaskakująco oszczędny.

Podobnie jak w przypadku pozostałej części imponującej gamy Mazdy, widać wyraźne DNA na froncie stylistycznym - ważne w sektorze, w którym trudniej niż kiedykolwiek jest się wyróżnić.

Wewnątrz również Mazdzie udało się kontynuować sportowy motyw przewodni, tworząc kabinę, która jest bardziej kokpitem i sprawia wrażenie samochodu klasy premium.

CX-5 jest dostępny z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz z napędem na 2 i 4 koła.

Ja jeździłem modelem 2.2d AWD Sport Nav, który kosztuje 29 395 zł, ale z opcjami, takimi jak lakier metaliczny Soul Red, pakiet bezpieczeństwa i skórzane fotele w kolorze jasnego kamienia, cena na drodze wynosi 30 955 zł.

Gama zaczyna się od bardzo konkurencyjnej kwoty 22 295 funtów za 2,0-litrowy, benzynowy SE-L z napędem na 2 koła.

Niezależnie od tego, który model wybierzesz, otrzymasz praktyczny samochód, który może z łatwością przewieźć pięć osób w komfortowych warunkach, z wystarczającą ilością miejsca na przewóz bagażu.

Z punktu widzenia kierowcy, jest to samochód dający satysfakcję z wygodnej pozycji za kierownicą i wszystkich elementów sterujących, które znajdują się w zasięgu ręki.

Wnętrze ma wysoką jakość, 9-głośnikowy system dźwięku przestrzennego BOSE jest świetny, a 7-calowy, kolorowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego na konsoli środkowej (z radiem DAB i łącznością) jest dobry, choć nawigacja satelitarna jest nieco kłopotliwa. Podobnie jak w innych Mazdach, kontroler poleceń i pokrętło regulacji głośności w dolnej części konsoli środkowej pomiędzy fotelami jest dodatkowym atutem dla tych z nas, którzy wolą tę opcję od ekranu dotykowego.

Mój samochód testowy wyposażony był w silnik o mocy 175 KM, który zapewniał dużą siłę uciągu i 6-biegową skrzynię biegów. Jak większość diesli, silnik jest nieco szorstki przy początkowym przyspieszaniu, ale szybko się uspokaja.

Na papierze silnik osiąga prędkość 0-62 mph w 8,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 129 mph i nie mam powodu, aby w to wątpić.

Co ważne dla dużego samochodu, jest on również zdolny do 54,5 mpg, z 40-45 mpg więcej niż możliwe w świecie rzeczywistym.

CX-5 jest przyjemny w prowadzeniu, zwłaszcza na wiejskich drogach, z precyzyjnym układem kierowniczym, minimalnym przechyłem nadwozia i dużą przyczepnością, choć przy wyższych prędkościach słychać szum wiatru. Jest również bezpieczny, uzyskując maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Wewnątrz jest sporo miejsca dla pięciu osób, z przyzwoitą przestrzenią na głowę i nogi, dużym bagażnikiem o pojemności 503 litrów (po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika wzrasta do 1620 litrów) i wieloma małymi schowkami.

Jeśli nie mieszkasz na odludziu lub nie holujesz przyczepy kempingowej, prawdopodobnie nie potrzebujesz wersji AWD ani większego silnika wysokoprężnego. Mniej wydajne opcje wysokoprężne i benzynowe są również mocne i oszczędne - i tańsze.

Podsumowanie. Mazdzie CX-5 trudno cokolwiek zarzucić. Wyróżniający się, oszczędny, bogato wyposażony, dający wiele radości z jazdy i przestronny - jest wszystkim, czym powinien być SUV.

Recenzja: @GarethHerincx

O serwisie

Portal zrzeszający fanów motoryzacji.

Każdy z nas marzy o pięknym i zadbanym samochodzie.  Niezbędne  do tego są odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne oraz odpowiedni dobór kosmetyków do auta.

Dzięki nam, dowiesz się jak doprowadzić swój samochód do perfekcji.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

Kontakt

kontakt@kosmetykisamochodowe.edu.pl

Galeria