Range Rover Sport - recenzja

Udostępnij Facebook Twitter

Raz na jakiś czas na rynek trafia samochód, który jest tak dobry, że wyznacza nowy wzorzec doskonałości. Range Rover Sport był właśnie taką gratką w 2013 roku.

Teraz to już dobrze znany widok na naszych drogach, Land Rover kontynuował rozwój samochodu w 2014 roku.

Nie tylko wypuścił Range Rovera Sport SVR - najszybszego i najmocniejszego produkcyjnego Land Rovera, który pokonał tor Nürburgring w 8 minut 14 sekund.

Land Rover dodał również ulepszoną opcję silnika wysokoprężnego SDV8, a także ulepszenia technologii samochodowej i zwiększone opcje personalizacji, w tym dodatkowe kolory nadwozia, felgi aluminiowe i panoramiczny dach.

Wprowadzono również pakiet Range Rover Sport Stealth Pack (1 700 - 2 500 funtów), który zawiera zestaw dodatków do wyglądu zewnętrznego, w tym satynowaną czarną przednią kratę i obwódkę kraty, maskę silnika i otwory wentylacyjne błotników oraz wybór 21-calowych 9-ramiennych lub 22-calowych 5-ramiennych kół, wykończonych w kolorze czarnym satynowym z błyszczącymi czarnymi nakrętkami kół.

Prowadząc zarówno 3.0 V6 diesel, jak i topowy 5.0-litrowy V8 podczas premiery Range Rovera Sport w 2013 roku, byłem całkowicie oczarowany. Ostatnio ponownie wsiadłem za kierownicę SDV6 na dłuższy czas i jest równie dobrze.

W ciągu kilku minut jazdy Sportem staje się jasne, że jest to zarówno radość z jazdy, jak i zwodniczy samochód, który nie sprawia wrażenia dużego i jest znacznie bardziej zwinny, niż można by się spodziewać.

Przestronny i wygodny, z doskonałą pozycją za kierownicą, jest jak kameleon. Jest w stanie podjąć każde rzucone mu wyzwanie i jest równie szczęśliwy podczas jazdy M5, jak i off-roadu.

Dobrze wygląda i ma lepsze proporcje niż model, który zastąpił, a do swojego uroczego małego kuzyna, Evoque, jest podobny bardziej niż tylko przelotnie.

Jest również na diecie, zrzucając jedną trzecią masy ciała. Samochód pierwszej generacji bazował na stalowej platformie Land Rovera Discovery, podczas gdy nowy Sport wykorzystuje to samo lekkie aluminiowe podwozie, co najnowszy Range Rover.

Wersja V8 to brutalny samochód (0-60 w 5 sekund i prędkość maksymalna 155 mil na godzinę), podczas gdy silnik to czysty Jekyll i Hyde - po naciśnięciu pedału gazu radosne burczenie zmienia się w charczącą bestię.

Model SDV6 również nie ustępuje - jest w stanie osiągnąć blisko 140 mil na godzinę, a 60 mil na godzinę w 6,8 sekundy. Podważa on również jeden z mitów dotyczących dużych SUV-ów - ekonomię. Konkurencyjne 35 mil na godzinę jest osiągalne - więcej na autostradach.

V8 to samochód, który trzeba mieć, jeśli pieniądze nie są przeszkodą, ale SDV6 jest wyrafinowany i wystarczająco mocny dla większości.

Podczas premiery Sport doskonale poradził sobie z dwoma ekstremalnymi wyzwaniami. Najpierw udaliśmy się na terenowy poligon Land Rovera w pobliżu Ledbury w hrabstwie Herefordshire, gdzie samochód doskonale poradził sobie z rzekami po pas, błotem po koła i stromymi wzgórzami.

Następnie udałem się na lotnisko Cotswold Airport w pobliżu Kemble, Gloucestershire, gdzie w V8 osiągnąłem prędkość 145 mil na godzinę, zanim skończył mi się pas startowy, a także bezproblemowo wykonałem test hamowania awaryjnego przy pełnej prędkości. Zaskakująco szybki i stabilny, Sport jest równie imponujący na asfalcie, jak i w terenie.

Jak sami widzicie, trudno jest mi zarzucić coś Sportowi. Po przeczytaniu różnych opinii właścicieli, wydaje się, że jest kilka problemów z niezawodnością, ale generalnie są one niezwykle pozytywne.

Czy więc nowy Range Rover Sport spełnia pokładane w nim nadzieje? Zdecydowanie tak. W rzeczywistości posunąłbym się dalej - to wciąż najbardziej kompletny samochód na świecie.

Gama Range Rovera Sport zaczyna się od 61,250.00 funtów i wzrasta do 93,450 funtów za niesamowity model SVR.

O serwisie

Portal zrzeszający fanów motoryzacji.

Każdy z nas marzy o pięknym i zadbanym samochodzie.  Niezbędne  do tego są odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne oraz odpowiedni dobór kosmetyków do auta.

Dzięki nam, dowiesz się jak doprowadzić swój samochód do perfekcji.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

Kontakt

kontakt@kosmetykisamochodowe.edu.pl

Galeria