Recenzja Jeepa Compassa 4xe

Share

  • Facebook
  • Twitter

Jeździmy imponującą nową hybrydową wersją plug-in średniej wielkości SUV-a Jeepa...

Kiedy po raz pierwszy prowadziłem Jeepa Compassa wkrótce po jego premierze w 2018 roku, naprawdę chciałem go polubić. Był praktyczny i wyglądał dobrze, ale dla mnie został zawiedziony przez niewyszukany silnik wysokoprężny, rozczarowującą oszczędność paliwa i niedopieszczone wnętrze.

Szybko do przodu do 2022 roku i Jeep dodał nową wersję hybrydową plug-in do odnowionej gamy Compass, która będzie walczyć z innymi SUV-ami PHEV, w tym Ford Kuga, Kia Sportage, Toyota RAV4, Vauxhall Grandland i Volkswagen Tiguan.

Wykorzystując w dużej mierze ten sam system hybrydowy plug-in, co mniejszy Renegade 4xe (co nie jest złą rzeczą), nowy Compass 4xe został również poddany faceliftingowi wewnątrz i na zewnątrz, a także otrzymuje aktualizację technologii.

Podobnie jak wszystkie PHEV, Compass 4xe oferuje to, co najlepsze z obu światów, zapewniając pewne wrażenia z jazdy samochodem elektrycznym bez obaw o zasięg.

Mój samochód testowy był wyposażony w najmocniejszą wersję systemu hybrydowego stosowanego w Renegade, wytwarzającą łącznie 237 KM z 1,3-litrowej jednostki benzynowej turbo. Do tego dochodzą dwa silniki elektryczne i pomoc ze strony akumulatora o pojemności 11,4 kWh.

W czasie jazdy Compass sprawdza, kiedy najlepiej pracować na zasilaniu elektrycznym, benzynowym lub kombinacji obu tych źródeł, aby zapewnić idealne osiągi w każdej sytuacji.

Tryb EV wystarcza na przejechanie do 30 mil z prędkością do 80 km/h, co oznacza, że dla użytkowników z niewielkim przebiegiem wizyty w garażu będą rzadkością. Podobnie jak w przypadku wszystkich samochodów PHEV, tryb ten działa najefektywniej, jeśli można naładować akumulator w nocy lub w pracy (mniej niż dwie godziny przy użyciu punktu ładowania o mocy 7,4 kW).

Potencjalnie można uzyskać ogromne oszczędności paliwa, ale nawet na długich trasach, gdzie większość czasu spędza się na autostradach, używając silnika benzynowego ze wspomaganiem hybrydowym, może zwrócić około 40mpg.

Pierwsze wrażenia są dobre. Łagodna metamorfoza, która obejmuje nowe, w pełni LED-owe reflektory i odświeżoną siedmioszczelinową kratę, nadaje Compassowi nowy, świeży wygląd i większą obecność na drodze.

Największe zmiany zarezerwowane są dla kabiny, która wydaje się być całkowicie odnowiona, z lepszą jakością wykonania, bardziej ekskluzywną atmosferą i najnowszą technologią.

Standardowe wyposażenie obejmuje 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników dla kierowcy oraz najnowszy 10,1-calowy system informacyjno-rozrywkowy Uconnect 5 na konsoli środkowej, który jest wyposażony w funkcje Apple CarPlay i Android Auto.

Dostępny jest również asystent głosowy "Hey Jeep", który umożliwia regulację klimatyzacji i multimediów bez użycia rąk lub ustawienie nawigacji satelitarnej TomTom. Nowy system informacyjno-rozrywkowy to ogromny postęp.

Nowy Compass to zaskakująco wyrafinowany krążownik, a biorąc pod uwagę ogólną ilość momentu obrotowego, nigdy byś nie wiedział, że silnik jest tak mały.

Oczywiście, silnik staje się bardziej donośny, gdy się go podepnie i nie jest to hot hatch na postoju, ale dla przypomnienia, benzynowo-hybrydowe kombi może osiągnąć czas 0-60mph w zaledwie 7,3 sekundy i prędkość maksymalną 124mph.

Co ważniejsze dla wielu, emisja CO2 jest tak niska jak 45g/km, co oznacza, że użytkownicy biznesowi mogą uzyskać znaczne korzyści podatkowe.

Przy przełączaniu z napędu elektrycznego na hybrydowy - i odwrotnie - występują sporadyczne wahania, ale ogólnie system działa dobrze. W porównaniu z niektórymi PHEV wyposażonymi w przekładnie CVT, tradycyjna sześciobiegowa przekładnia automatyczna to powiew świeżości.

Podstawowe dostępne tryby jazdy to Hybrid, Electric i E-save, który gromadzi energię z akumulatora do wykorzystania w późniejszym czasie przy zachowaniu zasięgu lub może przekształcić silnik w generator w celu naładowania akumulatora.

Są też tryby Auto, Sport, Snow, Sand i Mud. I jak można się spodziewać po poważnym off-roaderze, jest też 4WD low ratio, 4WD lock i hill descent.

Spróbowałem trochę pojeździć na zielonym świetle i na oponach drogowych poradził sobie znakomicie. W porównaniu z konkurencją jest to jeden z najbardziej sprawnych samochodów terenowych z napędem 4×4, z dużą przyczepnością i zdrowym prześwitem.

Nawet jeśli wykorzystasz tylko niewielki procent tych możliwości, dobrze wiedzieć, że teoretycznie poradzi sobie w trudnym terenie lub w ekstremalnych warunkach pogodowych, takich jak powódź.

Doskonała pozycja za kierownicą, kompaktowe proporcje zewnętrzne, wygodne skórzane fotele i technologie wspomagające jazdę (w tym kamera cofania w standardzie i opcjonalna kamera 360 stopni) sprawiają, że podróżowanie Compassem 4xe jest wygodne i z klasą.

Compass dobrze się prowadzi, ma poczucie stabilności i łatwo nim manewrować w mieście. Jak na stosunkowo ciężki samochód, jego prowadzenie jest nawet całkiem przyjemne, zwłaszcza w trybie Sport, z kontrolowanymi przechyłami nadwozia i przyzwoitą przyczepnością.

Ogólna przestrzeń w kabinie nie należy do najlepszych w klasie, ale z tyłu jest miejsce dla dwóch dorosłych pasażerów, natomiast pojemność bagażnika jest nieco mniejsza niż w zwykłym Compassie i wynosi 420 litrów (1239 litrów po złożeniu tylnych siedzeń).

Aktualizacja oznacza, że Compass 4xe jest teraz wyposażony w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, począwszy od autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) i rozpoznawania znaków drogowych, po system ostrzegania o utracie przytomności kierowcy (Drowsy Driver Alert) i system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LaneSense Departure Warning).

Jest to również pierwszy pojazd Jeepa w Europie oferujący autonomiczną jazdę na poziomie 2. Highway Assist łączy adaptacyjny tempomat i centrowanie pasa ruchu, umożliwiając samochodowi automatyczne dostosowanie prędkości i trajektorii jazdy.

W cenie od 39 895 funtów dostępne są dwa poziomy wykończenia - "S" lub bardziej terenowy "Trailhawk".

Werdykt: Dzięki wprowadzeniu technologii hybrydowej plug-in, Jeep Compass jest teraz samochodem, którym zawsze powinien był być. Komfortowy, dopracowany, dobrze zbudowany, ekonomiczny, łatwy w prowadzeniu i wyposażony w najnowsze technologie, 4xe jest jednym z najlepszych i najbardziej wydajnych samochodów 4×4 PHEV na rynku.

Jeep UK

O serwisie

Portal zrzeszający fanów motoryzacji.

Każdy z nas marzy o pięknym i zadbanym samochodzie.  Niezbędne  do tego są odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne oraz odpowiedni dobór kosmetyków do auta.

Dzięki nam, dowiesz się jak doprowadzić swój samochód do perfekcji.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

Kontakt

kontakt@kosmetykisamochodowe.edu.pl

Galeria