Recenzja BMW X2 PHEV

Share

  • Facebook
  • Twitter

To nie wina BMW X2, ale niedługo przed tym, jak testowałem nową hybrydową wersję plug-in tego charakterystycznego, nisko zawieszonego crossovera, jeździłem najnowszym sedanem BMW 330e.

Czytając ponownie moją recenzję, doszedłem do wniosku: "Szczerze mówiąc, trudno jest krytykować 330e, ponieważ jest to niemal idealne wcielenie PHEV". Nie ma więc ciśnienia na X2.

W rzeczywistości jednak różnica pomiędzy tymi rodzeństwami BMW jest jak noc i dzień, co jest rozczarowujące, ponieważ mam słabość do X2 - samochodu, który ośmiela się być inny.

Na początek, 330e łączy 2,0-litrowy silnik czterocylindrowy (181 KM) z silnikiem elektrycznym zasilanym z akumulatora litowo-jonowego, co daje łącznie moc 249 KM (lub 289 KM w krótkich seriach przy użyciu nowej funkcji "Xtraboost" ukrytej w trybie jazdy Sport).

Decydując się na model z napędem na tylne koła, prędkość 0-62 mph osiągniemy w 6,1 sekundy, natomiast wersja z napędem na cztery koła xDrive jest o 0,2 sekundy szybsza. Tak czy inaczej, prędkość maksymalna wynosi 143 mph, a zasięg czysto elektryczny to aż 37 mil.

X2 xDrive25e (tak, to dopiero początek) nie pozostaje daleko w tyle, jeśli chodzi o osiągi, łącząc trzycylindrowy, benzynowy silnik turbo o pojemności 1,5 litra - spotykany również w gamie MINI - z silnikiem elektrycznym o łącznej mocy 217 KM.

Napęd na cztery koła (xDrive) jest realizowany poprzez silnik spalinowy napędzający przednie koła i silnik elektryczny, który znajduje się na tylnej osi, podczas gdy 0-62mph zajmuje 6,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 121mph.

Tak więc, na papierze X2 PHEV nie jest slouch. Co ważniejsze dla większości nabywców, jest on szczególnie atrakcyjny dla kierowców samochodów firmowych, którzy chcą znacznie zaoszczędzić na podatkach, ponieważ jego emisja CO2 jest tak niska, jak 39g/km.

Co więcej, może on pracować w trybie 100% EV do 32 mil i ma teoretyczną oszczędność paliwa 166.2mpg.

Niestety, 330e pokazuje również braki X2 PHEV. Wszystko, od przestarzałego wnętrza po sposób, w jaki się prowadzi.

Zacznijmy od deski rozdzielczej i systemu informacyjno-rozrywkowego, który jak na dzisiejsze standardy wygląda oldschoolowo. Jak pokazuje model 330e, wszystko szybko poszło naprzód, więc mnogość pokręteł i przycisków wydaje się dziwna, podobnie jak gniazdo CD, podczas gdy dodawanie kodów pocztowych do systemu nawigacji satelitarnej za pomocą funkcji daisywheel poprzez pokrętło obok dźwigni zmiany biegów jest niemaldwudziestowieczne.

A, tak, i ma automatyczny selektor biegów o długim rzucie z manetką, w przeciwieństwie do najnowszych BMW, które są obdarzone wyczuwalną, króciutką gałką zmiany biegów. Dodajmy do tego analogowe pokrętła w desce rozdzielczej i już jest prawie retro.

Moc X2 PHEV jest mocna i dobrze się prowadzi - ale nie w sposób, jakiego oczekujemy od BMW. Zaprojektowany bardziej z myślą o komforcie i oszczędności niż o zaangażowaniu kierowcy i nie tak wyrafinowany, jakbym sobie tego życzył, X2 xDrive25e pozostawił po sobie niedosyt.

Niemniej jednak, jako sportowo wyglądający, praktyczny i ekologiczny crossover ma on absolutny sens.

Jest w nim miejsce dla pięciu dorosłych osób i choć bateria zjada pojemność bagażnika X2 (zmniejszając ją z 470 do 410 litrów), to nadal jest to użyteczna przestrzeń, która po złożeniu tylnych siedzeń powiększa się do 1290 litrów.

I jak wszystkie hybrydy plug-in, jeśli utrzymać baterię naładowany (to trwa 3-5 godzin) i jeśli masz skromne codzienne dojazdy, Twoje wizyty na stacji benzynowej będzie niewiele i daleko od.

BMW X2, w cenie od 39 390 funtów, musi stawić czoła silnej konkurencji w sektorze SUV-ów premium PHEV, w tym swojemu "mniejszemu" bratu (X1), Volvo XC40, Range Roverowi Evoque i Audi Q3.

Werdykt: W ostatecznym rozrachunku, sportowo wyglądające BMW X2 jest doskonale akceptowalnym hybrydowym crossoverem typu plug-in, obdarzonym niskimi kosztami eksploatacji, najwyższą jakością wykonania i praktycznością na co dzień. Nie spodziewaj się jednak doskonałej maszyny do jazdy.

O serwisie

Portal zrzeszający fanów motoryzacji.

Każdy z nas marzy o pięknym i zadbanym samochodzie.  Niezbędne  do tego są odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne oraz odpowiedni dobór kosmetyków do auta.

Dzięki nam, dowiesz się jak doprowadzić swój samochód do perfekcji.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

Kontakt

kontakt@kosmetykisamochodowe.edu.pl

Galeria