Przegląd DS 7 Crossback

Podziel się Facebook Twitter

O ile nie jesteś Ferrari, żaden producent samochodów nie może sobie pozwolić na brak SUV-a w swojej ofercie.

Wprowadź DS 7 Crossback - pierwszy oryginalny model i pierwszy pojazd sportowo-użytkowy od DS Automobiles, samodzielnej marki premium wydzielonej z Citroena w 2014 roku.

Czym jest DS 7 Crossback?

Wyceniony od 28 050 do 43 535 funtów, DS 7 jest obecnie dostępny jako samochód z napędem na przednie koła, choć w 2019 roku ma się pojawić hybrydowy 4×4 typu plug-in. Na razie zaawansowana kontrola trakcji jest dostępna jako opcja, jeśli potrzebna jest większa przyczepność.

Nagrodzony maksymalną liczbą pięciu gwiazdek przez Euro NCAP w testach bezpieczeństwa zderzeniowego, pokaźna lista dostępnych technologii wspomagających jazdę obejmuje adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu, wspomaganie utrzymania pasa ruchu, monitorowanie zmęczenia kierowcy oraz DS Connected Pilot do półautonomicznej jazdy.

Nieco mniejszy od Audi Q5 czy BMW X3, a jednocześnie większy od Q3 i X1, trudno jest wskazać jego dokładnych rywali. Inni to Range Rover Evoque i nowe Volvo XC40. Pod względem wielkości najbliżej mu do Mazdy CX-5.

Pierwsze wrażenia

Nie ma wątpliwości, że DS 7 Crossback jest atrakcyjny. Dzięki śmiałej siatkowej kratce, charakterystycznym, wysadzanym kamieniami światłom LED i dużym stopom, jest natychmiast rozpoznawalny z przodu.

Tył jest nieco bardziej stonowany i ma w sobie coś z Audi - nie tylko pod względem kształtu, ale także pulsujących poziomych wskaźników.

Jego profil bardziej pasuje do uznanych SUV-ów, natomiast eleganckie, komfortowe wnętrze pokryte jest miękkimi w dotyku materiałami, naszpikowane technologiami i pięknie wykończone.

Z przodu jest dużo miejsca, w połączeniu z doskonałą pozycją kierowcy, natomiast z tyłu jest miejsce dla trzech dorosłych osób, choć trzeba by wyciągnąć słomki, aby zająć mniej wygodne środkowe siedzenie. Bagażnik jest szeroko otwierany i ma 555 litrów pojemności (1 752 litrów po złożeniu tylnych siedzeń).

Wybór silnika

W chwili premiery DS 7 Crossback dostępny jest z gamą dwóch silników turbo diesel i jedną turbodoładowaną jednostką benzynową. Duet silników wysokoprężnych (1,5-litrowy o mocy 128 KM i 2,0-litrowy o mocy 178 KM) jest najbardziej oszczędny, osiągając odpowiednio 69 i 58 km/h przy emisji CO2 wynoszącej 107 g/km i 128 g/km. Mocny 1,5 litra jest dostępny tylko z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, ale wydaje się szybszy niż jego czas 0-62mph wynoszący 10,8 sekundy.

Mocniejszy 2,0-litrowy jest połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i jest szybszy, osiągając 62mph z miejsca w 9,4 sekundy. Przy mocnym przyspieszeniu jest nieco szorstki, ale wkrótce staje się relaksującym krążownikiem, z więcej niż wystarczającą mocą. Bez względu na to, czy jesteś w pełni załadowany rodziną i bagażami, czy tylko poruszasz się po autostradach, ten silnik byłby naszym wyborem.

Jeśli jednak wolisz pozostać przy benzynie, to 1,6-litrowy silnik o mocy 221 KM jest zaskakująco sprawny, pomimo wymiarów DS 7. Z czasem 0-62mph wynoszącym 8,3 sekundy jest to najszybszy model w gamie, podczas gdy zużycie paliwa wynosi szacunkowe 49mpg, a emisja CO2 134g/km.

Opcje wykończeniowe

Dostępne są cztery poziomy wykończenia - Elegance, Performance Line, Prestige i Ultra Prestige. Zalecamy przejście przynajmniej do wersji Performance Line, ponieważ chociaż Elegance jest dobrze wyposażony w standardzie w takie funkcje jak autonomiczne hamowanie awaryjne, czujniki parkowania z tyłu, automatyczna klimatyzacja i wycieraczki oraz światła LED, to posiada "tylko" 8-calowy ekran dotykowy infotainment i nie ma cyfrowego zestawu wskaźników dla kierowcy.

W wersji Performance Line otrzymamy 12,0-calowy ekran dotykowy i 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowy kierowcy, a także inne udogodnienia, w tym DS Active LED Vision, który przyciąga wzrok i jest funkcjonalny, wyposażony w obrotowe moduły świetlne, które dostosowują się do warunków drogowych i prędkości pojazdu. Dostępna jest również inna innowacja - DS Active Scan Suspension. Potrafi ono przewidzieć nadchodzące nierówności i spadki na drodze, odpowiednio regulując amortyzatory.

W wersji Performance Line deska rozdzielcza i panele drzwiowe pokryte są Alcantarą, natomiast w wersjach Prestige i Ultra Prestige zastosowano skórę Nappa - fotele z charakterystycznym dla DS wzorem "watchstrap". Lista dostępnego wyposażenia jest ogromna i DS pomyślał o wszystkim, ale szczególne wyróżnienie należy się systemowi DS Night Vision, który wykorzystuje kamerę na podczerwień umieszczoną w przednim grillu do rozpoznawania obiektów (wyświetlanych na cyfrowym zestawie wskaźników), takich jak piesi i zwierzęta, znajdujących się na drodze w odległości do 100 metrów.

Jak się prowadzi?

Rzadko można znaleźć SUV-a o przyzwoitej dynamice jazdy (Mazda CX-5 jest rzadkim przykładem), a DS 7 Crossback jest całkiem blisko, zwłaszcza w wersji Performance Line z 2,0-litrowym dieslem. Połączenie bezpośredniego układu kierowniczego i zawieszenia, które utrzymuje go zaskakująco płasko na zakrętach, sprawia, że jazda jest czasem dość sportowa.

Do wyboru są cztery tryby jazdy - Eco, Comfort, Normal i Sport - a każdy z nich jest subtelnie inny. Oprócz zmiany reakcji przepustnicy, układu kierowniczego i zawieszenia, tryb Sport poprawia również brzmienie wydechu największego diesla, nadając mu bardziej barytonalną nutę.

Pomimo wszystkich udogodnień amortyzujących jazdę i izolujących hałas, DS 7 nie jest tak wyrafinowany (zwłaszcza na nierównych nawierzchniach), jak mogłoby się wydawać, ale generalnie jest to komfortowa jazda. Szczególnie podoba nam się duży ekran dotykowy infotainment, który jest zgrabny i łatwy w użyciu, a w przeciwieństwie do niektórych producentów, posiada również zestaw przycisków skrótów.

Werdykt

Nowy DS 7 Crossback to nie tylko ładna twarz. Innowacyjny SUV, emanujący francuskim szykiem, zachowuje równowagę między jakością premium, przyjemnością z jazdy, przestrzenią, bezpieczeństwem i praktycznością - to poważne oświadczenie woli DS Automobiles.

www.dsautomobiles.co.uk

O serwisie

Portal zrzeszający fanów motoryzacji.

Każdy z nas marzy o pięknym i zadbanym samochodzie.  Niezbędne  do tego są odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne oraz odpowiedni dobór kosmetyków do auta.

Dzięki nam, dowiesz się jak doprowadzić swój samochód do perfekcji.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

Kontakt

kontakt@kosmetykisamochodowe.edu.pl

Galeria