Łatwo byłoby uznać nową Skodę Karoq za kolejnego SUV-a. Jednak rzeczywistość jest zupełnie inna.
To nowe dziecko w bloku z nawiązką pokonuje potężnego Nissana Qashqai i innych rywali, takich jak Kia Sportage, Peugeot 3008 i Seat Ateca, co jest nie lada wyczynem.
Może i stracił osobliwość Yeti, samochodu, który faktycznie zastępuje, ale Karoq wchodzi na rynek jako dojrzały SUV - wizytówka wielu zalet Skody.
Dzieląc platformę i wiele podstawowych elementów z kuzynami z Grupy VW, Volkswagenem Tiguanem i Seatem Ateca, projektanci i inżynierowie Skody stworzyli atrakcyjny samochód wszechstronny, oferujący dobry stosunek ceny do jakości, komfortu, przestrzeni i wykonania.
Oczekujemy, że z czasem będzie on również odzwierciedlał inne samochody w gamie Skody, które cieszą się solidną reputacją pod względem niezawodności.
Wyglądem nie przypomina Ateca - lub pomniejszonej (ale lepiej wyważonej) wersji swojego starszego brata, siedmiomiejscowego Kodiaqa - Karoq jest oferowany w cenie od 20 875 do 31 690 funtów.
Dostępny w czterech poziomach wykończenia - SE, SE L, Edition oraz SE Technology (przeznaczony dla nabywców flotowych), oferuje cztery opcje silnikowe - dwie jednostki benzynowe TSI (1,0-litrowa o mocy 113 KM i 1,5-litrowa o mocy 148 KM) oraz dwa diesle TDI (1,6-litrowy o mocy 113 KM i 2,0-litrowy o mocy 148 KM).
Wszystkie cztery modele są dostępne z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG jako opcja, a najmocniejszy model wysokoprężny - 2.0 TDI - może być wyposażony w napęd na cztery koła.
Modele SE w wersji podstawowej są standardowo wyposażone w 17-calowe felgi aluminiowe, 8-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, tylną szybę chroniącą prywatność, tylne światła LED, dwustrefową klimatyzację, autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) i czujnik zmęczenia kierowcy.
Modele SE L wyposażono w 18-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich, nawigację satelitarną Amundsen z 8-calowym ekranem dotykowym, kamerę cofania, system Smartlink+, system bezkluczykowego otwierania drzwi oraz start/stop, w pełni diodowe reflektory przednie z systemem adaptacyjnego oświetlenia, podgrzewane fotele przednie i tapicerkę z Alcantary oraz przednie i tylne czujniki parkowania.
W najwyższej wersji "Edition" dostępne są 19-calowe tarcze kół, panoramiczny szyberdach, lakier metalizowany i skórzana tapicerka w standardzie. Nawigacja satelitarna Columbus z 9,2-calowym ekranem dotykowym, wyświetlaczem i obsługą gestów, elektrycznie sterowany bagażnik, diody LED i dodatkowe systemy wspomagające kierowcę, w tym system ochrony przed martwym polem z funkcją ostrzegania o ruchu drogowym z tyłu. ostrzeganiem o ruchu drogowym z tyłu.
Skoda przewiduje, że najlepiej sprzedającym się modelem będzie model klasy średniej SE L, a najlepiej sprzedającym się silnikiem będzie 1,5-litrowy TSI połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Testowałem silnik benzynowy 1.5 TSI 150PS DSG i wysokoprężny 1.6 TDI 115PS. Pierwszy z nich jest najszybszym samochodem w gamie: czas 0-60 mil/h wynosi 8,1 sekundy, prędkość maksymalna 126 mil/h, oszczędność paliwa wynosi 52,3 mil/godzinę, a emisja CO2 123 g/km.
Silnik wysokoprężny osiąga prędkość 60 km/h w 10,4 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 116 km/h, przy czym zużycie paliwa wzrasta do 61,4 mg (64,2 mg ze skrzynią DSG), a emisja CO2 wynosi 120 g/km (117 g/km DSG).
Oba silniki to dobre opcje, ale mój głos oddaję na diesla 1.6 połączonego z sześciobiegową skrzynią manualną. Silnik jest szybki i płynny, dobrze współpracuje ze zgrabną skrzynią biegów i sprawia wrażenie szybszego, niż sugerują to liczby. Silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra musi się bardziej wysilić, a skrzynia DSG nie zawsze reaguje tak szybko, jak byśmy sobie tego życzyli.
Niezależnie od tego, który z nich wybierzesz, dzięki doskonałej jakości wykonania Skody, solidności i doskonałemu wyciszeniu Karoqa, oba silniki są dopracowane.
Wypróbowałem 1,0-litrową benzynę i 2,0-litrowego diesla w innych modelach Skody i oba są warte rozważenia. Mocny trzycylindrowiec jest doskonałym silnikiem i zaskakująco sprawnie porusza się po mieście, podczas gdy duży diesel może być tym, po który warto sięgnąć, jeśli podróżujesz na długich dystansach zapakowanym samochodem, holujesz przyczepę lub potrzebujesz dodatkowego zabezpieczenia w postaci napędu 4×4.
Ostatecznie wszystko zależy od tego, czy spędzasz czas na pokonywaniu kilometrów na autostradzie, czy na jeździe po mieście.
Karoq jest łatwy w prowadzeniu dzięki lekkiemu układowi kierowniczemu i daje poczucie bezpieczeństwa, pewności i komfortu. Jak można się spodziewać po SUV-ie z podwyższoną wysokością nadwozia, występuje niewielkie przechyły nadwozia, ale są one dobrze kontrolowane. Prowadzenie jest doskonałe na gładszych nawierzchniach, ale może być nieco nierówne na bardziej wymagających drogach, gdzie do kabiny przedostaje się więcej hałasu.
We wnętrzu Karoqa czuć wysoką jakość z dużą ilością miękkich w dotyku plastików, a pozycja za kierownicą jest opanowana. Fotele są wygodne, widoczność jest doskonała, a deska rozdzielcza, przełączniki i konsola środkowa są dobrze rozplanowane i będą dobrze znane nabywcom Skody.
Z przodu i z tyłu jest dużo miejsca dla dorosłych i mnóstwo schowków. Do przemyślanych rozwiązań należy skrobaczka do lodu umieszczona w klapce wlewu paliwa, parasol pod przednim fotelem pasażera, składane tylne stoliki i wyjmowana latarka LED w bagażniku.
Jak można się spodziewać po Skodzie, bagażnik jest pojemny. Pojemność bagażnika wynosi od 521 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń powiększa się do 1 630 litrów. Dzięki opracowanemu przez Skodę systemowi siedzeń Varioflex (standard w modelach SE L i Edition, opcja w SE), trzy oddzielne tylne siedzenia można indywidualnie regulować lub całkowicie usunąć, uzyskując maksymalną pojemność bagażnika wynoszącą 1 810 litrów.
Jeśli jednak personalizacja znajduje się wysoko na liście Twoich priorytetów, Karoq może nie być dla Ciebie. Dostępne kolory są dość konserwatywne, a we wnętrzu nie znajdziesz kontrastujących kolorów dachu ani ciekawych opcji.
Wreszcie, Karoq jest bezpieczny, uzyskując pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Wytrzymała kabina, systemy wspomagające bezpieczeństwo kierowcy i siedem standardowych poduszek powietrznych pomogły mu w uzyskaniu maksymalnego wyniku. wynik.
Werdykt: Nowa Skoda Karoq wstrząśnie sektorem średnich SUV-ów. Choć nie jest błyskotliwy, to stanowi solidny, bezpieczny, przestronny, wygodny i praktyczny wybór, wsparty dobrą gamą silników i reputacją Skody jako niezawodnego samochodu.