Share
Jeśli szukasz nowego kompaktowego SUV-a, jesteś już rozpieszczony wyborem - czy jest więc miejsce dla najnowszej Hondy HR-V?
Cóż, Honda jest na fali. Futurystyczny, całkowicie elektryczny samochód miejski Honda e jest objawieniem, a nowy Jazz jest supermini przekształcony.
Teraz magiczny pył został posypany na HR-V. Trzecia generacja modelu to odważny, wyłącznie hybrydowy "coupe-crossover", który zmierzy się z groźnymi rywalami, takimi jak Renault Captur, Nissan Juke i Toyota Yaris Cross.
W cenie od 27 960 funtów łączy w sobie 1,5-litrowy, czterocylindrowy silnik z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 129 KM. Co wyjątkowe, przy niskich prędkościach pakiet akumulatorów i główny silnik elektryczny napędzają bezpośrednio przednie koła. Przy wyższych prędkościach do akcji wkracza silnik benzynowy.
W przeciwieństwie do swojego nudnego poprzednika, nowy, samodoładowujący się hybrydowy HR-V jest naprawdę atrakcyjny.
Para smukłych reflektorów i imponujący grill w kolorze nadwozia tworzą twarz nowego HR-V. Dzięki dużym kołom, dodatkowemu prześwitowi wynoszącemu 10 mm, plastikowym okładzinom i relingom dachowym wygląda bardziej celowo. Wyposażony jest nawet w system kontroli zjazdu z góry.
Wewnątrz HR-V znajduje się wysoka pozycja siedząca, która jest przestronna i wygodna. Dzięki miękkim w dotyku powierzchniom, drzwi zamykają się z satysfakcjonującym trzaskiem.
W przeciwieństwie do niektórych rywali, z tyłu jest dużo miejsca dla pasażerów. Bagażnik ma jednak nieco rozczarowującą pojemność 319 litrów (po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta do 1 305 litrów), ale ma ładny, szeroki otwór.
Oczywiście, HR-V korzysta również z "magicznych siedzeń" Hondy, które można złożyć na płasko lub obrócić jak fotel kinowy, co pozwala na przechowywanie dużych przedmiotów (np. rowerów) w centralnej części samochodu bez uszczerbku dla przestrzeni bagażnika.
Z przodu znajduje się 7,0-calowy cyfrowy wyświetlacz dla kierowcy za kierownicą oraz 9,0-calowy centralny ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, który w standardzie posiada funkcję lustrzanego odbicia smartfona Apple CarPlay i Android Auto.
Nowoczesna deska rozdzielcza jest mniej zagracona niż wcześniej, ale na szczęście nie zrezygnowano ze zbyt wielu przycisków, przełączników i pokręteł.
e:HEV" (Honda-speak dla samodoładowującego się silnika hybrydowego) rozpoczyna się w trybie elektrycznym i masz do wyboru trzy tryby jazdy: Econ, Normal i Sport.
Econ jest w porządku dla cruising, ale trochę bez jaj na płynących drogach wiejskich, więc prawdopodobnie będziesz spędzać większość czasu w Normal z okazjonalnym "blast" w Sport.
HR-V jest ogólnie wyrafinowany i przejście między spalaniem i energii elektrycznej jest dość płynne, ale jeśli jesteś zbyt ciężki z prawą nogą, minusy jego CVT automatycznej skrzyni biegów ujawnia swoją brzydką głowę i obroty sky-rocket.
Dzięki uprzejmości Hondy, nie trzeba długo czekać, aby obroty znów się uspokoiły, ale jest to przypomnienie, że aby jazda HR-V była przyjemna, należy prowadzić ją płynnie.
Nawet z tym zastrzeżeniem, HR-V sprawia wrażenie szybszego niż sugerują to oficjalne dane. Dla przypomnienia, może "sprintować" do 62mph w 10,6 sekundy i maksymalnie rozpędzić się do 107mph.
Na drodze jest trochę przechyłu nadwozia w bardziej wymagających zakrętach, ale ogólnie rzecz biorąc, radzi sobie dobrze. Sprawia wrażenie solidnego, pewnego i bezpiecznego. Doskonała widoczność i lekki układ kierowniczy sprawiają, że jazda po mieście to pestka.
Przyczepność jest zaskakująco dobra, a hamulce są bardziej progresywne niż w przypadku wielu hybryd. Niestety, nie jest dostępna wersja z napędem na cztery koła.
Honda twierdzi, że poziom emisji CO2 wynosi zaledwie 122g/km, a zużycie paliwa do 52 mil na godzinę jest możliwe. W rzeczywistości, stwierdziliśmy, że 50-60mpg jest bardzo realistyczne, gdy HR-V jest prowadzony rozsądnie.
Wszystkie trzy poziomy wykończenia są standardowo wyposażone w imponujący pakiet technologii bezpieczeństwa Honda "Sensing", obejmujący system łagodzenia skutków zjechania z drogi, system rozpoznawania znaków drogowych, system wspomagania utrzymania się na pasie ruchu, adaptacyjny tempomat, automatyczne reflektory i autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB).
Oferowane jest również hamowanie odzyskowe (które zwraca do akumulatora znaczną część energii traconej podczas hamowania i jazdy na wstecznym biegu). Wystarczy wybrać tryb "B" na skrzyni biegów lub użyć łopatek za kierownicą. System ten jest szczególnie satysfakcjonujący na zjazdach.
Werdykt: Całkowicie nowa Honda HR-V e:HEV jest mile widzianym dodatkiem do zatłoczonego sektora kompaktowych SUV-ów, oferując zwycięską mieszankę stylu, bezpieczeństwa, komfortu, ekonomii i praktyczności w połączeniu z bogatym wyposażeniem i reputacją marki jako niezawodnej.
Honda UK