Przegląd Skody Enyaq iV

Share

  • Facebook
  • Twitter

Pierwszy pojazd elektryczny Skody jest rewelacją. Krótko mówiąc, Enyaq iV jest ucieleśnieniem zwycięskiej mieszanki przestrzeni, komfortu, ekonomii i stosunku jakości do ceny.

Blisko spokrewniony ze swoim kuzynem z Grupy Volkswagen, ID.4, Enyaq iV jest dużym SUV-em dostępnym z baterią 62kWh lub 82kWh, oferującym deklarowany zasięg 256-331 mil.

Nieco większy i lepiej wyglądający niż ID.4, jego charakterystyczna konstrukcja zapewnia poważną prezencję na drodze i doskonałą praktyczność.

Otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w nowym, rygorystycznym systemie testów Euro NCAP, dzięki czemu jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów na drogach.

Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB), rozpoznawanie znaków drogowych, wspomaganie utrzymania pasa ruchu i tempomat należą do wyposażenia standardowego, podobnie jak punkty Isofix z przodu i z tyłu.

Enyaq iV 60 wykorzystuje baterię o pojemności 62 kWh i silnik elektryczny o mocy 178 KM, a moc przekazywana jest na tylne koła, co pozwala na osiągnięcie czasu 0-62 mph wynoszącego 8,8 sekundy i przejechanie do 256 mil.

Enyaq iV 80 posiada baterię 82kWh i silnik elektryczny 201bhp, ponownie napędzający tylne koła (331-milowy zasięg i 0-62mph w 8,7 sekundy), podczas gdy napęd na cztery koła '80x' posiada dwa silniki elektryczne, dostarczając 261bhp mocy, 6,9-sekundowy czas 0-62mph i zasięg 303 mil.

W cenie od 32 010 funtów (w tym 2 500 funtów dotacji rządowej dla EV) stanowi fantastyczny stosunek jakości do ceny. Wewnątrz jest mnóstwo miejsca dla całej rodziny, wiele sprytnych, małych schowków i bagażnik o pojemności 585 litrów, który po złożeniu tylnych siedzeń powiększa się do 1710 litrów.

Do wyboru jest sześć różnych wykończeń wnętrza, w tym tkaniny pochodzące z recyklingu. Z przodu jest minimalistycznie i z niewielką ilością przycisków. Duży ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego jest mniej skomplikowany niż w ID.4, a poniżej znajdują się przyciski w stylu fortepianowym do skracania kluczowych funkcji.

Pomimo dużych wymiarów i dwutonowej masy, nasz samochód testowy Skoda Enyaq iV 80 wcale nie sprawiał wrażenia, jakby był ciężarem na drodze.

W rzeczywistości jest on bardziej zwrotny niż można by się spodziewać, w czym niewątpliwie pomagają nisko umieszczone akumulatory i doskonały rozkład masy.

Jazda jest komfortowa, a na bardziej wymagających zakrętach przechyły nadwozia są niewielkie.

Układ kierowniczy jest precyzyjny i dobrze wyważony, co oznacza, że ciaśniejsze manewry są łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Jak na samochód z napędem na tylne koła, przyczepność jest imponująca.

Innymi słowy, w Enyaq'u można się dobrze bawić, zwłaszcza w trybie Sport, który zapewnia maksymalne przyspieszenie i osiągi. Jednakże, podczas dłuższych rejsów, tryb Eco sprawdzi się doskonale, gdy będziesz starał się wycisnąć jak najwięcej kilometrów z pakietu akumulatorów.

Podobnie jak wszystkie pojazdy elektryczne, samochód ładuje się podczas jazdy dzięki hamowaniu odzyskowemu (odzyskuje energię, która w przeciwnym razie jest marnowana podczas zwalniania lub hamowania). Może być również ładowany przez noc w domu, a ładowanie od 10 do 80% przy użyciu szybkiej ładowarki o mocy 100kW trwa nieco ponad 30 minut.

Podobnie jak w przypadku wszystkich pojazdów elektrycznych, rzeczywisty zasięg zależy od wielu czynników, w tym temperatury zewnętrznej i stylu jazdy, ale powiedzielibyśmy, że około 275 mil jest całkiem możliwe w codziennej jeździe.

Werdykt: Przestronny, wygodny, konkurencyjny cenowo, dobrze zbudowany i łatwy w prowadzeniu, całkowicie nowa Skoda Enyaq iV to zmieniający reguły gry elektryczny rodzinny SUV.

Skoda UK

O serwisie

Portal zrzeszający fanów motoryzacji.

Każdy z nas marzy o pięknym i zadbanym samochodzie.  Niezbędne  do tego są odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne oraz odpowiedni dobór kosmetyków do auta.

Dzięki nam, dowiesz się jak doprowadzić swój samochód do perfekcji.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

Kontakt

kontakt@kosmetykisamochodowe.edu.pl

Galeria