W ciągu ostatnich 14 lat z linii produkcyjnej w Sunderland zjechały ponad trzy miliony Qashqaiów.
Ustawione w szeregu samochody przejechałyby ponad 7500 mil - tyle, by trzykrotnie pokonać każdą milę brytyjskiej autostrady.
Trzecia generacja samochodu rodzinnego, który został zaprojektowany w Londynie, wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym roku i może położyć kres irytującym stłuczkom i wstrząsom, które zdarzają się na parkingach supermarketów.
Inżynierowie opracowali system "Flank Protection", który ostrzega kierowcę, jeśli istnieje ryzyko kontaktu z obiektem znajdującym się z boku pojazdu, gdy wjeżdża on w lukę.
Z kolei dzięki alertowi "Moving Object Detection", który uruchamia hamulce, jeśli wykryje ruchomą przeszkodę w pobliżu podczas cofania, można uniknąć potrącenia wózka.
Qashqai będzie również wyposażony w ProPILOT z Navi-link, nowy system zaprojektowany w celu zmniejszenia zmęczenia podczas jazdy - czynnika przyczyniającego się do około 20 procent wypadków drogowych.
Umożliwia on samochodowi automatyczne przyspieszanie i hamowanie w obrębie jednego pasa ruchu na drodze i może odczytywać znaki drogowe, aby zmniejszyć lub zwiększyć prędkość w zależności od zmieniającego się ograniczenia, co oznacza, że kierowca nie musi ręcznie regulować tempomatu.
Technologia ta może również komunikować się z radarami martwego pola w celu interwencji za pomocą korekty kierunku jazdy, aby zapobiec ewentualnej kolizji, gdy kierowca zmienia pas ruchu.
Aby zwiększyć bezpieczeństwo, inżynierowie Nissana opracowali zaawansowany system reflektorów, który dostosowuje kształt wiązki światła do warunków drogowych i innych użytkowników drogi.
Wiązka światła jest podzielona na 12 pojedynczych elementów, które selektywnie wyłączają się po wykryciu nadjeżdżającego pojazdu.
Pozwala to na wysyłanie jaśniejszej wiązki światła dalej i szerzej, ale jej kształt zmienia się tak, aby nie oślepiać innych użytkowników drogi.
Samochód jest dostępny z dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 1,3 litra i mocy 138 KM oraz 156 KM, wyposażonymi w technologię Mild Hybrid.
W samochodzie debiutuje również europejski system "e-POWER", znany jako hybryda szeregowa, w której silnik benzynowy ładuje akumulator zasilający silnik elektryczny, który obraca kołami. Ten wydajny system jeździ jak pojazd elektryczny, ale bez obaw o zasięg czy dostęp do ładowarki.
Gianluca de Ficchy, prezes, Nissan Afryka, Bliski Wschód, Indie, Europa i Oceania (AMIEO) Region, powiedział: "Nowy Qashqai zmieni to, czego klienci mogą oczekiwać od samochodu rodzinnego.
"Komfort, dopracowanie i technologia będą porównywalne z pojazdami z wyższych segmentów, a wrażenia z jazdy zadowolą zarówno kierowców, jak i pasażerów".
"Dzięki śmiałej technologii e-POWER Nissana mamy wrażenie, że klienci zakochają się w odczuciach związanych z elektrycznym układem napędowym, bez obaw o zasięg".
Qashqai został zaprojektowany w centrum Londynu, a prace inżynieryjne prowadzone są przez Nissan Technical Centre Europe w Cranfield w stanie Beds.
Natomiast produkcja odbędzie się w Sunderland, największym brytyjskim zakładzie produkującym samochody, który zatrudnia 6000 osób i w którym od 1985 roku zainwestowano ponad 4 miliardy funtów.
W Europie sprzedano trzy miliony Qashqais, co czyni go najpopularniejszym crossoverem na kontynencie, z czego 620 000 sprzedano klientom w Wielkiej Brytanii.