Przegląd SsangYong Rexton

Podziel się Facebook Twitter

Duży nowy Rexton 4×4 to najnowsza oferta firmy SsangYong - i jest to trochę objawienie.

Wraz ze swoim mniejszym rodzeństwem, dobrze przyjętym Tivoli (wprowadzonym na rynek w 2016 roku), Rexton jest prawdopodobnie jednym z pierwszych mainstreamowych samochodów firmy.

W czasach, gdy SUV-y sprzedają się jak ciepłe bułeczki, nie jest zaskoczeniem, że SsangYong (który twierdzi, że jest odpowiednikiem Land Rovera w Korei Południowej) idzie od siły do siły.

Oczywiście, SsangYong ma też kilka innych asów w rękawie. Gama jego samochodów jest konkurencyjna cenowo, a wszystkie mogą pochwalić się hojną pięcioletnią gwarancją.

Pod względem rozmiarów siedmiomiejscowy Rexton plasuje się gdzieś pomiędzy swoimi południowokoreańskimi rywalami, Kia Sorento i Hyundai Sante Fe, a bardziej ekskluzywnymi pojazdami europejskimi, od Volvo XC90 po Land Rovera Discovery.

W cenie od 27 500 funtów za podstawowy model EX do 37 500 funtów za najwyższy modelUltimate, Rexton nie tylko reprezentuje poważny stosunek jakości do ceny, ale jest również ogromnym ulepszeniem w stosunku do swojego poprzednika.

Dzięki ostrym liniom, wyrazistej stylistyce oraz solidnej i trwałej konstrukcji, Rexton to solidny sprzęt.

Napędzany jest 2,2-litrowym silnikiem turbo diesel o mocy 179 KM i jest dostępny z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów Mercedes-Benz (opcja o wartości 2 000 funtów dla nabywców EX i ELX, ale standardowa dla flagowego modelu Ultimate).

Biorąc pod uwagę jego rozmiar i wagę (4,85 m długości, 1,960 m szerokości, 1,825 m wysokości i 2,2 tony), jest dość szybki, zarządzając 0-62mph w 11,9 sekundy i prędkość maksymalną 115mph.

Istnieją jednak bardziej ekonomiczne, czystsze duże SUV-y. Rexton ma deklarowane 34mpg i emisję CO2 na poziomie 218g/km.

Jednak dzięki imponującemu udźwigowi 3,5 tony jest to samochód przeznaczony bardziej do życia na wsi lub dla osób przyzwyczajonych do holowania przyczep, skrzyń dla koni i przyczep kempingowych, niż do jazdy do szkoły.

Nie brakuje więc siły pociągowej, nawet jeśli silnik nie jest tak wyrafinowany jak jednostki niektórych konkurentów - zwłaszcza przy mocnym przyspieszeniu.

Jest to również bardziej tradycyjny napęd na cztery koła - system selekcyjny z oddzielną skrzynią biegów o niskim zakresie obrotów sterowany za pomocą dźwigni zmiany biegów i pokrętła obok.

Po wejściu do Rextona widać, że SsangYong słuchał opinii, ponieważ jest on naprawdę stylowy i wykonany z dobrej jakości materiałów - w modelach Ultimate jest nawet pikowane wykończenie ze skóry Nappa.

Jest dobrze wyposażony w 8,0-calowy ekran infotainment, elektryczne/składane lusterka, przednie/tylne czujniki parkowania, automatyczne reflektory i wycieraczki, tempomat, system ostrzegania przed kolizją, system autonomicznego hamowania awaryjnego, system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, system wspomagania świateł drogowych i system rozpoznawania znaków drogowych - wszystko to jest standardem w podstawowej wersji EX.

ELX dodaje takie elementy jak klimatyzacja dwustrefowa/tylna, nawigacja Tom Tom z 9,2-calowym ekranem, podgrzewana kierownica i tylna szyba chroniąca prywatność, podczas gdy Ultimate dostaje takie gadżety jak nastrojowe oświetlenie wnętrza, a nawet podgrzewane tylne siedzenia.

Mówiąc o siedzeniach, trzeci rząd nie jest przeznaczony wyłącznie dla dzieci, jak w przypadku niektórych tak zwanych siedmiomiejscowych samochodów. Dorośli do sześciu stóp mogą się tam wcisnąć, a powinienem to wiedzieć, bo próbowałem. Jeśli zależy Ci na przestrzeni bagażowej, to Rexton jest doskonałym rozwiązaniem. Przestrzeń bagażowa przy opuszczonych tylnych siedzeniach wynosi 1 977 litrów - lub 820 litrów przy podniesionym drugim rzędzie.

Kabina jest przestronna i wygodna, a widok z niej jest imponujący. Dzięki dobrze kontrolowanym przechyłom nadwozia i lekkiemu układowi kierowniczemu, samochód dobrze radzi sobie na autostradzie, a nawet na bardziej wymagających drogach.

Jednak na nierównych drogach nie jest już tak gładko. Jeśli wybierzesz się na jazdę próbną, spróbuj może ELX, który jest prawdopodobnie najsłodszym punktem w gamie, ponieważ jest wyposażony w 18-calowe koła. Podejrzewamy, że mogą one być nieco bardziej wyrozumiałe niż 20-calowy zestaw zamontowany w testowanym przez nas Ultimate.

Rexton robi wrażenie także w terenie. Nie jest to hardcorowe 4×4, ale z pewnością jest bardziej sprawny niż wielu rywali. System zjazdu ze wzniesienia działał bez wysiłku, a także bez problemu radził sobie z ciasnymi, gęstymi ścieżkami błotnymi i śliskimi odcinkami trawy.

Werdykt: Nowy Rexton to prawdziwy krok naprzód dla SsangYonga i reprezentuje wiele samochodów za te pieniądze. Dobrze wygląda, jest solidny i łatwy w prowadzeniu, a do tego świetnie radzi sobie z holowaniem i jest w stanie pokonać teren, którego nie powstydziłby się niejeden duży SUV za dwa razy większą cenę.

O serwisie

Portal zrzeszający fanów motoryzacji.

Każdy z nas marzy o pięknym i zadbanym samochodzie.  Niezbędne  do tego są odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne oraz odpowiedni dobór kosmetyków do auta.

Dzięki nam, dowiesz się jak doprowadzić swój samochód do perfekcji.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

Kontakt

kontakt@kosmetykisamochodowe.edu.pl

Galeria