Recenzja MG HS Plug-in Hybrid

Share

  • Facebook
  • Twitter

MG HS przeszedł drogę od pozycji "also-ran" do niedrogiego lidera PHEV, idealnego dla rodziny - czytaj dalej, aby dowiedzieć się, dlaczego ...

Wprowadzony na rynek w 2019 roku, MG HS jest godnym średniej wielkości SUV-em, który ma nie do pozazdroszczenia zadanie kradzieży sprzedaży od takich marek jak Nissan Qashqai, Kia Sportage, Volkswagen Tiguan, Ford Kuga i Hyundai Tucson.

HS, który znajduje się powyżej udanego ZS w szybko rozwijającej się gamie chińskiej marki, do tej pory był dostępny tylko z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym, który nie jest wiodącym w klasie, jeśli chodzi o moc, ekonomię czy dopracowanie.

Na plus należy zaliczyć fakt, że oferuje on duży wydatek za swoje pieniądze, ponieważ jego cena wynosi zaledwie 22 995 funtów i zapewnia dobry wygląd, praktyczność, przestrzeń, przyjemne wrażenia z jazdy i bogate wyposażenie.

W 2022 roku wprowadzono wersję hybrydową typu plug-in. Nagle HS staje się poważnym rywalem. Zaczynając od 31 095 funtów, jest jednym z najbardziej opłacalnych PHEV na rynku.

Jak wszystkie hybrydy typu plug-in, oferuje to, co najlepsze z obu światów, zapewniając pewne wrażenia z jazdy samochodem elektrycznym bez obaw o zasięg.

MG zastosowało ten sam 1,5-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy, co w zwykłym HS, ale tutaj pracuje on w tandemie z silnikiem elektrycznym o mocy 90KW (czerpiącym energię z akumulatora o pojemności 16,6kWh), co daje łączną moc 254 KM (i 273 lb ft momentu obrotowego), co pozwala mu osiągnąć 0-60mph w zaledwie 6,9 sekundy z prędkością maksymalną 118mph.

Być może ważniejsze jest to, że ma zasięg elektryczny 32 mil (dużo dla większości dojazdów).

Na papierze, jest w stanie osiągnąć aż 155,8 mil na godzinę, jeśli podróże są skromne, a bateria naładowana, podczas gdy emisja CO2 wynosi zaledwie 43g/km. Ta ostatnia wartość jest kluczowa dla użytkowników biznesowych, ponieważ im niższa emisja, tym większe korzyści podatkowe.

MG HS Plug-in Hybrid wykorzystuje nową 10-biegową automatyczną skrzynię biegów, która współpracuje zarówno z silnikiem benzynowym jak i elektrycznym, aby zoptymalizować dostarczanie mocy i wydajność. Moc dostarczana jest tylko na przednie koła (w przeciwieństwie do niektórych rywali, wersja z napędem na wszystkie koła nie jest oferowana).

Jeśli chodzi o ładowanie, bateria może być uzupełniona do 100% w 4,5 godziny przy użyciu 7kW domowego gniazdka.

MG zachowało prostotę i są tylko dwa poziomy wykończenia - Excite i Exclusive.

Standardowe wyposażenie podstawowego modelu Excite obejmuje 18-calowe felgi, 10-1-calowy ekran dotykowy z nawigacją satelitarną oraz system kamer 360 stopni.

Aktualizacja do wersji Exclusive to zmodernizowane reflektory LED, eleganckie skórzane fotele sportowe i panoramiczny szyberdach.

Standardem jest również MG Pilot - pakiet systemów wspomagających kierowcę, który daje MG HS jeden z najbardziej wszechstronnych pakietów bezpieczeństwa w swojej klasie (pomagając HS osiągnąć maksymalną ocenę pięciu gwiazdek).

Innymi słowy, wspomaganie kierowcy i bezpieczeństwo obejmuje Autonomous Emergency Braking (AEB), Adaptive Cruise Control, Lane Keep Assist, Intelligent Speed Limit Assist, Intelligent Headlight Control, Rear Cross Traffic Alert i Blind Spot Detection.

MG jest obecnie najbardziej znane jako marka budżetowa, ale HS nie jest tani i wesoły.

Kabina jest dobrze skompletowana z wysokiej jakości materiałów (skórzana tapicerka w modelu Exclusive jest szczególnie dobra). Kabina jest solidna, a drzwi zamykają się z satysfakcjonującym trzaskiem.

Cyfrowy wyświetlacz kierowcy działa dobrze, choć centralny ekran infotainment jest nieco powolny i niestety zawiera również elementy sterujące klimatem, co nie jest idealne w gorące i zimne dni.

Miejsca jest pod dostatkiem. Pasażerowie z tyłu mają znakomitą ilość miejsca na głowę i nogi. Bagażnik ma przyzwoite 448 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń w proporcji 60:40 powiększa się do 1375 litrów.

Jak wiele hybrydowych SUV-ów typu plug-in, najlepiej sprawdza się podczas jazdy. Większość z nich jest zawiedziona przez kombinację skrzyni biegów i silnika, która niezmiennie wysyła obroty w górę, gdy tylko postawisz nogę.

MG HS jest jednym z lepszych, ale nie idealnym. Bardziej dynamiczni kierowcy uznają, że jest on nieco niezdecydowany, a silnik może stać się nieco krzykliwy, jeśli postawisz go na podłodze.

To powiedziawszy, jest w porządku, jeśli weźmiesz go na luz, oferując przyjemnie wyrafinowaną jazdę z wystarczającą mocą w rezerwie na wyprzedzanie.

Nie jest to SUV wyczynowy, więc nie spodziewajcie się ogromnego zaangażowania w jazdę, ale dobrze spełnia swoje zadanie i sprawia wrażenie solidnego.

Przejście z trybu elektrycznego na benzynowy i odwrotnie jest dość płynne, a praca w trybie tylko elektrycznym jest pięknie gładka.

Pozycja za kierownicą jest opanowana (choć wolałbym opcję pozwalającą na nieco większe obniżenie przednich foteli), widoczność jest dobra, a jazda komfortowa.

Oszczędność paliwa zależy od stopnia naładowania akumulatora i długości podróży, więc wizyty na stacji benzynowej po paliwo będą rzadkie, jeśli większość podróży będziesz odbywał w trybie EV.

Jednak na długich trasach, gdzie niemal całkowicie polegasz na silniku benzynowym, ekonomia może spaść poniżej 40 mil/godz.

Dobrą rzeczą w systemie PHEV w MG HS jest to, że będzie on zasilany wspomaganiem elektrycznym, pozostawiając niewielki ładunek nawet pod koniec długiej podróży.

Wreszcie, szybka wzmianka o czynniku, który może zmienić go dla wielu, gdy kryzys kosztów życia gryzie - nie tylko jest to świetna wartość, ale HS oferuje spokój ducha dzięki hojnej siedmioletniej gwarancji.

Werdykt: Dzięki wprowadzeniu technologii hybrydowej plug-in, MG HS jest teraz kuszącym samochodem rodzinnym, którym zawsze mógł być. Wygodny, bezpieczny, wyrafinowany, dobrze zbudowany i ekonomiczny, jest jednym z najbardziej przystępnych cenowo SUV-ów PHEV na rynku.

MG UK

O serwisie

Portal zrzeszający fanów motoryzacji.

Każdy z nas marzy o pięknym i zadbanym samochodzie.  Niezbędne  do tego są odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne oraz odpowiedni dobór kosmetyków do auta.

Dzięki nam, dowiesz się jak doprowadzić swój samochód do perfekcji.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

Kontakt

kontakt@kosmetykisamochodowe.edu.pl

Galeria