Recenzja Mazdy CX-5

Share

  • Facebook
  • Twitter

Jeździliśmy nową, ulepszoną Mazdą CX-5 - wciąż jednym z najlepszych średnich SUV-ów na rynku

Pierwotnie wprowadzony w 2017 roku i potraktowany odświeżeniem na 2022, Mazda zrobiła tylko tyle, aby utrzymać CX-5 konkurencyjny wobec zaciekłej nowej opozycji z takich jak najnowsze Kia Sportage, Hyundai Tucson i Toyota RAV4.

Na pierwszy rzut oka "nowy" CX-5 jest niemal identyczny jak model z 2021 roku, bo to najbardziej subtelny z faceliftingów.

Są nowe klastry reflektorów i tylnych świateł, podczas gdy przednie i tylne zderzaki zostały podrasowane, wraz z przednim grillem.

Mazda twierdzi, że obniżono poziom hałasu i zwiększono dynamikę jazdy.

W ofercie znajduje się pięć poziomów wykończenia: SE-L, Newground, Sport, Sport Black i GT Sport. Nowa wersja wyposażenia na rok 2022 ma nieco bardziej surowy wygląd, ze srebrnymi listwami ozdobnymi z przodu i z tyłu, dopasowanymi do srebrnych listew bocznych, czarnych lusterek drzwiowych i 19-calowych czarnych felg ze szlifem diamentowym oraz subtelnych limonkowych akcentów w grillu, które są powielane wewnątrz.

Wyceniana od 28 145 funtów, gama CX-5 z pewnością nie należy do okazyjnych w tym sektorze. W rzeczywistości, GT Sport, z silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra i napędem na wszystkie koła, kosztuje 38 000 funtów z dodatkowym wyposażeniem.

Trudno jednak zarzucić jakość wykonania, a ogólne wrażenie jest zbliżone do rywali z segmentu premium, takich jak Audi Q3 i Volvo XC40.

Przestronne wnętrze jest atrakcyjne i intuicyjnie rozplanowane. Jest ono jednak tradycyjne i o lata świetlne oddalone od dwuekranowego systemu infotainment w nowym Sportage, na przykład.

Fotele są wygodne i wygodne, pozycja za kierownicą jest znakomita, a z tyłu jest dużo miejsca na nogi i głowę dla pięciu dorosłych osób. Pojemność bagażnika wynosi 510 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń 1 626 litrów.

Jak już wspomniałem, technologia nie jest wiodąca w swojej klasie, ale jest łatwa w użyciu i dobrze, że Mazda pozostała przy obrotowym kontrolerze (obok dźwigni zmiany biegów), który umożliwia dostęp do często używanych funkcji systemu infotainment - nie ma potrzeby rozpraszającego machania, szczypania i klepania palcami po 10,25-calowym ekranie.

Minęło już trochę czasu od kiedy używałem kółka do wybierania liter/liczb w nawigacji satelitarnej.

Testowałem trzy wersje nowego CX-5 - flagowy model benzynowy o pojemności 2,5 litra (191 KM) z 6-biegową skrzynią automatyczną i napędem na wszystkie koła oraz podstawowy model benzynowy o pojemności 2,0 litra (163 KM) i wysokoprężny o pojemności 2,2 litra (148 KM) - oba z napędem na przednie koła i wyposażone w zgrabną sześciobiegową skrzynię manualną Mazdy.

CX-5 jest najbardziej dynamiczny na wymagających drogach krajowych, gdzie jest również zaskakująco zwinny jak na tak dużego crossovera. Oczywiście można nim również komfortowo podróżować po autostradzie.

Nie ma potrzeby dopłacać do dużego, 2,5-litrowego silnika. Gdy go wcisnąć, jest nieco głosny i nie ma tak dużej siły pociągowej, jak można by się spodziewać. Oszczędność jest również rozczarowująca, a skrzynia automatyczna jest czasami trochę niezdecydowana i ma tendencję do trzymania się niższych biegów przy przyspieszaniu.

Jeśli nie odstraszają Cię diesle, wybierz tę opcję silnika, ponieważ zapewnia ona najlepsze połączenie wydajności i oszczędności. Podstawowa benzyna również działa dobrze, a sportowa sześciobiegowa skrzynia manualna to prawdziwy klejnot.

Warto wspomnieć, że testowałem duży wariant benzynowy z napędem na wszystkie koła. Wystarczy wybrać ustawienie Off-Road w nowym systemie Mazda Intelligent Drive Select (Mi Drive) obok dźwigni zmiany biegów i już można jechać.

Ze standardowymi oponami drogowymi może poradzić sobie na błotnistym polu, a podwyższony poziom jazdy pozwala uniknąć kłopotów, ale nie mówimy tu o poważnych możliwościach terenowych.

Werdykt: Nowa Mazda CX-5 zaczyna pokazywać swój wiek, jeśli chodzi o technologię i brak opcji hybrydowych układów napędowych, ale nadal jest to jeden z najlepiej prowadzących się SUV-ów na rynku. Wyróżniający się, stylowy, wygodny, praktyczny i dobrze zbudowany - to klasa.

O serwisie

Portal zrzeszający fanów motoryzacji.

Każdy z nas marzy o pięknym i zadbanym samochodzie.  Niezbędne  do tego są odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne oraz odpowiedni dobór kosmetyków do auta.

Dzięki nam, dowiesz się jak doprowadzić swój samochód do perfekcji.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

Kontakt

kontakt@kosmetykisamochodowe.edu.pl

Galeria