Dostępny z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz w wersji całkowicie elektrycznej (oznaczonej jako e-2008), jest dostępny w cenie od 21 030 funtów.
Peugeot reklamuje 2008 jako "SUV", ale poza podwyższoną wysokością jazdy i krótkimi zwisami, byłoby przesadą zaklasyfikować go jako terenówkę 4×4.
Opcjonalnie oferowany jest system Advanced Grip Control. Jest to imponujący system, który optymalizuje trakcję w warunkach niskiej przyczepności poprzez wybór jednego z trzech trybów (piasek, błoto lub śnieg) i oferuje funkcję Hill Assist Descent Control.
Tak więc, chociaż nie jest to napęd na cztery koła, jest to kolejna najlepsza rzecz i daje nieco więcej pewności siebie, na przykład w ekstremalnych warunkach pogodowych.
Jedno jest pewne, jego odważny, inspirowany SUV-em wygląd nadaje 2008 poważną prezencję na drodze i odróżnia go od wielu rywali, takich jak Renault Captur, Jeep Renegade, Skoda Kamiq i Nissan Juke.
Również wewnątrz jest klasą samą w sobie. Wyposażono go w najnowszą wersję Peugeot i-Cockpit - stylowy, futurystyczny system informacyjno-rozrywkowy z płynną, kolorową grafiką w kabinie, która jest chłodna i indywidualna.
W systemie i-Cockpit zastosowano wiele przemyślanych rozwiązań. Na przykład, centralny ekran może być obsługiwany całkowicie dotykowo, ale Peugeot zdaje sobie sprawę, że poruszanie się po nim w ruchu nie zawsze jest idealne, dlatego bezpośrednio pod nim znajduje się zestaw przycisków skrótów, umożliwiających bezpośredni dostęp do nawigacji satelitarnej i telefonu.
Podobnie jak inne najnowsze Peugeoty, 2008 posiada małą kierownicę i cyfrowy wyświetlacz kierowcy umieszczony z tyłu. Jest to nietypowy układ, ale szybko staje się drugą naturą.
Jakość wykonania wnętrza jest doskonała - dorównuje bardziej ekskluzywnym modelom Volkswagena i Audi. Przestrzeni jest pod dostatkiem - przyzwoita ilość miejsca na głowę i nogi dla dorosłych pasażerów tylnych siedzeń oraz 434 litry pojemności bagażnika (po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta do 1 467 litrów).
Testowaliśmy najmocniejszą wersję z silnikiem benzynowym w specyfikacji GT. Trzycylindrowa, turbodoładowana jednostka o mocy 153 KM współpracuje z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów i pozwala na sprint 0-62 mph w czasie 8,2 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 129 mph.
Zużycie paliwa wynosi do 46,6 miligrama, a emisja CO2 141 g/km.
Oczywiście, jeśli robisz dużo kilometrów, to wspaniały 1,5-litrowy diesel może mieć więcej sensu (do 65,7mph). Lub, jeśli jesteś gotowy, aby przejść do czystego elektrycznego, e-2008 ma użyteczny 206-milowy zasięg.
Silnik o pojemności 1,2 litra w naszym samochodzie testowym jest powszechnie stosowany w całej gamie Peugeot i Citroen, i pomimo swoich rozmiarów, jest to mocna jednostka napędowa. Mając wybór, prawdopodobnie zdecydowalibyśmy się na wersję mid-range 128 KM, która ma więcej niż wystarczającą moc i nieco lepsze zużycie paliwa.
Model 2008 oferowany jest w wersjach Active Premium, Allure, Allure Premium, GT i GT Premium. Wyposażenie jest bardzo bogate, nawet podstawowa wersja otrzymuje 16-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację, reflektory LED i i-Cockpit. Jak zwykle, im więcej zapłacisz, tym więcej dodatków znajdziesz w ofercie.
Komfort jazdy jest nieco twardszy, ale wciąż dobry, a szybki układ kierowniczy i mała średnica zawracania sprawiają, że jest to świetny wybór do jazdy po mieście. Prowadzi się dobrze, wzbudzając zaufanie, ale uważamy, że najlepiej sprawdza się jako wyrafinowany krążownik szos.
Bardziej zagorzałych kierowców ucieszy fakt, że można przełączać tryby jazdy Eco, Normal i Sport, a samochód pozostaje zaskakująco płaski w szybszych zakrętach, podczas gdy ogólny poziom przyczepności jest również na dobrym poziomie. Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna również działa dobrze.
Werdykt: Jeśli szukasz wyróżniającego się kompaktowego crossovera, to śmiały nowy Peugeot 2008 powinien zdecydowanie znaleźć się na Twojej krótkiej liście. Praktyczny, dobrze wyposażony, wygodny, przyjemny w prowadzeniu i z charakterem premium - to klasa sama w sobie.