Oto niesamowity moment, w którym Land Rover holował 110-tonowy pociąg drogowy przez australijski outback.
Discovery ma maksymalną certyfikowaną zdolność holowania 3,5 tony na drogach publicznych, ale aby pokazać, do czego naprawdę zdolny jest ten samochód 4×4, Land Rover zabrał model na autostradę Lasseter Highway na Terytorium Północnym.
Następnie podczepiono Discovery do pociągu drogowego z siedmioma przyczepami o długości 100 metrów i holowano go przez prawie 10 mil.
Na trasie Discovery osiągnął maksymalną prędkość 27 mil na godzinę, ciągnąc ciężarówkę i przyczepy przez bezlitosny krajobraz.
"Kiedy Land Rover skontaktował się z nami po raz pierwszy, nie sądziłem, że pojazd będzie w stanie to zrobić, więc byłem zaskoczony tym, jak łatwo standardowy Discovery uciągnął 110-tonowy pociąg drogowy" - powiedział John Bilato, Dyrektor Zarządzający firmy G&S Transport, specjalizującej się w przewozach, która zasiadła za kierownicą tego epickiego pojazdu.
"Płynność zmiany biegów przy takim obciążeniu była naprawdę imponująca. Pociągi drogowe są najbardziej wydajną formą transportu drogowego na świecie, a użycie Discovery sprawiło, że był to najbardziej ekonomiczny z nich."
Pociągi drogowe składające się z maksymalnie czterech przyczep są dozwolone tylko w rozległych regionach australijskiego Outbacku i zazwyczaj przewożą paliwo, rudę mineralną i bydło pomiędzy odległymi społecznościami wiejskimi.
Surowe przepisy ograniczają ich długość do 53,5 m, więc Land Rover uzyskał specjalne pozwolenie na ciągnięcie siedmiu przyczep i 12-tonowego ciągnika siodłowego - zachowanego do obsługi hamulców hydraulicznych zamontowanych na przyczepach.
Land Rover użył modelu Discovery Td6, który jest napędzany przez 3-0-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 254 KM i momencie obrotowym 440 lb/ft - to poważna siła uciągu.