Należąca do Renault budżetowa marka Dacia wydała nowy, inspirowany disco teledysk "Dacia Way I Like It!" z okazji piątej rocznicy działalności w Wielkiej Brytanii.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2013 roku, Dacia sprzedała w Wielkiej Brytanii ponad 120 000 pojazdów.
Najbardziej przystępny cenowo SUV w Wielkiej Brytanii, Dacia Duster, pojawił się na początku 2013 roku, a wkrótce po nim pojawiło się supermini Sandero - za 5 995 funtów jest to nadal najbardziej przystępny cenowo nowy samochód w sprzedaży w Wielkiej Brytanii jakieś pięć lat później.
Jeszcze w tym samym roku dołączył Sandero Stepway, najpopularniejszy model Dacii w Wielkiej Brytanii, a zaraz po nim przestronny Logan MCV. Pełny brytyjski line-up został uzupełniony, gdy w 2017 roku do rodziny dołączył inspirowany crossoverem Logan MCV Stepway.
Dacia nadal oferuje nowy samochód w najniższej cenie w Wielkiej Brytanii - cena Sandero zaczyna się od zaledwie 5 995 funtów. W 2017 roku Sandero zostało również nazwane samochodem z najniższymi całkowitymi kosztami eksploatacji w sprzedaży przez cap hpi.
Dacia osiągnęła swój pierwszy kamień milowy w sprzedaży w Wielkiej Brytanii - 100 000 pojazdów w kwietniu 2017 roku - dzięki Sandero Stepway zakupionemu przez klienta w Bristolu.
Zmierzając za Severn, Sandero było szóstym najlepiej sprzedającym się samochodem ogółem w Walii w całym 2017 roku.
"Dacia została wprowadzona na rynek w 2013 roku i od razu mieliśmy duże zainteresowanie społeczne marką i naprawdę znalazła ona dopasowanie do nabywców samochodów w Wielkiej Brytanii" - powiedziała Louise O'Sullivan, szefowa Dacia UK.
Dacia nie jest również obca w zdobywaniu nagród. Od 2013 roku Dacia zdobyła w Wielkiej Brytanii ponad 40 nagród, w tym nagrodę What Car? "Best Small Car under £12,000" przez sześć kolejnych lat dla modelu Sandero.
Dacia: pięć fascynujących faktów
- Od 2013 roku w Wielkiej Brytanii sprzedano ponad 120 000 Dacii, z czego 94% nabywcom prywatnym
Gdyby ustawić w rzędzie wszystkie Dacie sprzedane do tej pory w Wielkiej Brytanii, rozciągałyby się one od Londynu do Edynburga
Dacia była najszybciej rozwijającą się marką detaliczną w Europie w 2017 r.
Udział Dacii w rynku brytyjskim wynosi obecnie 1%
Od czasu ponownego wprowadzenia marki na rynek w 2004 roku na całym świecie sprzedano ponad 4,5 miliona Dacii