Boom na samochody sportowo-użytkowe ogarnia cały świat, co oznacza, że żaden producent nie może sobie pozwolić na brak 4×4 lub crossovera w swojej ofercie. Tylko w tym roku zadebiutowały SUV-y od Maserati, Bentleya, a teraz także Jaguara z jego F-Pace.
Prawdopodobnie najlepiej wyglądający samochód w swoim sektorze, Jaguar jest billing F-Pace jako "wydajność crossover dla tych, którzy kochają jazdę, z niezrównaną dynamiką i codziennej użyteczności". Tak więc, nie ma ciśnienia tam wtedy.
Większy niż Audi Q5 i BMW X3, ale mniejszy niż BMW X5 i Range Rover Sport, jest najbliżej wielkości do doskonałego Porsche Macan, który jest również jego głównym rywalem.
Założyciel Jaguara, Sir William Lyons, również byłby zadowolony z tego samochodu. Żądał on, aby jego pojazdy zawsze miały Grace, Space and Pace, i na pierwszy rzut oka, F-Pace nie zawodzi.
Jest duży, ale nadal wygląda z gracją. Z pewnością jest przestronny, a dzięki połączeniu lekkiej aluminiowej architektury zapożyczonej z salonów XE i XF oraz gamy silników, w tym ekonomicznego 2-0-litrowego diesla, potężnego 3,0-litrowego diesla V6 i mocnego, doładowanego silnika benzynowego V6 o mocy 375 KM, ma tempo,
Konkurencyjnie wyceniony od 35 020 do 65 275 funtów, testowałem samochód "entry-level" z 2,0-litrowym dieslem o mocy 178 KM w wykończeniu Portfolio, który standardowo wyposażony jest w napęd na wszystkie koła i zgrabną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów ZF.
Na papierze jest w stanie osiągnąć 60mph w 8,2 sekundy i prędkość maksymalną 129mph, zwracając jednocześnie 53,3mpg i emisję CO2 139g/km.
Na drodze silnik jest wystarczająco żywy, jeśli trochę gruff pod twardego przyspieszenia, ale wkrótce osiada i rejsy dobrze.
Jeśli ekonomia nie jest na szczycie Twojej listy, to gładki V6 diesel lub wokalny V6 benzyna (podniesiony prosto z F-Type) są silniki, które należy wybrać.
F-Pace to jeden z tych samochodów, które są wyjątkowe zza kierownicy. Komfortowy, z doskonałym widokiem na drogę przez ogromną maskę z charakterystycznym dla Jaguara wybrzuszeniem, ma poważną prezencję na drodze.
Wewnątrz jest mnóstwo miejsca dla wysokich dorosłych osób z przodu i z tyłu, choć należy zauważyć, że nie posiada trzeciego rzędu siedzeń, jak niektóre duże SUV-y. W bagażniku znajduje się 650 litrów przestrzeni, która po złożeniu siedzeń wzrasta do 1740 litrów.
Dostępne są cztery tryby jazdy - Normal, Eco i Dynamic - a także tryb jazdy w każdych warunkach pogodowych dla bardziej wymagającego terenu. I choć nie jest on reklamowany jako hardkorowe 4×4, jak jego kuzyni z Land Rovera, jest bardzo sprawny w terenie.
Jazda na opcjonalnych 20-calowych stopach i standardowym zawieszeniu jest twarda, a podczas ostrej jazdy odczuwalne są przechyły nadwozia, więc jeśli skusisz się na zakup F-Pace'a i chcesz, aby jego prowadzenie było tak ostre jak w Porsche Macan, wybrałbym opcjonalne zawieszenie adaptacyjne.
Warto też doposażyć się w większy, 10,2-calowy, dotykowy system informacyjno-rozrywkowy InControl Pro.
Werdykt: Przyjemność z jazdy, praktyczne, konkurencyjne ceny, dobrze wyposażone i wystarczająco dużo miejsca dla pięciu osób dorosłych, Jaguar F-Pace jest wielki wygląd wszechstronny. Tak wygodne cruising jak to jest off-road, to Big Cat, który dostał śmietankę.
Więcej na: http://cardetailing.edu.pl