Nowa hybrydowa wersja Range Rovera Sport typu plug-in stała się pierwszym pojazdem, który wspiął się po schodach do jednego z najsłynniejszych punktów orientacyjnych Chin - Bramy Niebios.
Prowadzony przez zwycięzcę klasy Le Mans oraz rezerwowego i testowego kierowcę Panasonic Jaguar Racing, Ho-Pin Tung, potrzebował zawrotnej liczby 99 zakrętów i 999 kroków, zanim benzynowo-elektryczny SUV osiągnął naturalny łuk skalny.
Epickie wyzwanie rozpoczęło się u podnóża legendarnej 11,3-kilometrowej drogi Tianmen Mountain Road (znanej jako Droga Smoka).
Range Rover Sport P400e w standardzie salonowym pokonał wymagającą trasę z systemem Terrain Response 2 w trybie Dynamic.
Na szczycie drogi kierowca Formuły E zoptymalizował system Terrain Response do drugiej części wyzwania, która polegała na pokonaniu wyczerpującego, 45-stopniowego podjazdu po schodach, wykorzystując połączenie zasilania z baterii benzynowych i elektrycznych.
"Doświadczyłem Formuły E, Formuły 1 i wygrałem w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, ale to było bez wątpienia jedno z najbardziej wymagających wyzwań związanych z jazdą, z jakimi kiedykolwiek się zmierzyłem" - powiedział Ho-Pin Tung. "Range Rover Sport PHEV spisał się znakomicie, gdyż wzbudził prawdziwe zaufanie na górskiej drodze i bez wysiłku wspiął się po schodach do Bramy Niebios".
Dragon Challenge to najnowsza z serii przygód ukończonych przez Range Rovera Sport po tym, jak model PHEV zadebiutował w wyścigu z dwukrotną mistrzynią świata w pływaniu na wodach otwartych Keri-anne Payne i sportowcem wytrzymałościowym Rossem Edgleyem w Devon w Wielkiej Brytanii.
Wcześniejsze wyczyny obejmują rekordową wspinaczkę na szczyt Pikes Peak w USA, rekordowe pokonanie pustyni "Empty Quarter" na Półwyspie Arabskim oraz zjazd na wysokość 2170 m z legendarnej trasy zjazdowej Inferno w Mürren w Szwajcarii.
Range Rover Sport PHEV ma zasięg elektryczny (EV) o zerowej emisji wynoszący do 31 mil (50 km) po pełnym naładowaniu, ale Ho-Pin Tung wykorzystał kombinację swojego zaawansowanego silnika benzynowego Ingenium o mocy 300PS i silnika elektrycznego o mocy 116PS, aby wykonać krótką pracę w części drogowej wyzwania.
Phil Jones, ekspert Land Rover Experience, powiedział: "Było to najtrudniejsze wyzwanie Range Rovera Sport, w jakim kiedykolwiek brałem udział, ponieważ dopóki nie dotarliśmy na szczyt, nie mogliśmy kategorycznie stwierdzić, że nam się uda. Dzięki dotarciu na szczyt udowodniliśmy fenomenalne możliwości hybrydy plug-in Range Rovera Sport, jak nigdy dotąd - z prawdziwym światowym debiutem."