Jednoetapowa Korekta Lakieru

Z czasem użytkowania samochodu możemy zauważyć coraz więcej uszkodzeń lakieru. Mikrozarysowania, spiaskowanie elementów, swirle i hologramy to najczęstsze przypadki uszkodzeń lakieru spowodowanych jego naturalnym zużyciem. Jeśli zależy nam na szybkim usunięciu zadrapań bez potrzeby przeprowadzania złożonego procesu renowacji i polerki lakieru samochodowego, powinniśmy skorzystać z korekty jednoetapowej.

Na czym polega jednoetapowa korekta lakieru?

Korekta lakieru samochodowego polega na usunięciu zarysowań poprzez polerowanie jego powierzchni. W tym celu możemy wykorzystać zarówno system ręczny, jak i maszynowy. W przypadku systemu maszynowego powinniśmy rozważyć zastosowania jednej z dwóch najczęściej spotykanych podsystemów: rotacyjnego, lub Dual Action. Jeśli mamy do czynienia z ciężkimi zarysowaniami, o wiele szybciej wyprowadzimy je stosując system rotacyjny, aczkolwiek system DA doskonale wykańcza lakier, minimalizując ryzyko uszkodzenie delikatnych przetłoczeń na powierzchni karoserii. Podczas przeprowadzania korekty wieloetapowej, niezależnie od stosowanego systemu, najczęściej dokonujemy korekty korzystając z padów polerskich różnej twardości i spasowanych z nimi past polerskich. W przypadku korekty jednoetapowej odchodzimy jednak od tej zasady, stosując odpowiednio wytworzoną pastę polerską, która stanowi zarówno materiał polerski, jak i konserwujący, doprowadzając do korekty lakieru i jednoczesnego zabezpieczenia go w jednym podejściu, z wykorzystaniem pada średniej twardości.

Jak przeprowadzić jednoetapową korektę lakieru?

Korektę jednoetapową najlepiej przeprowadzać za pomocą maszyny Dual Action, pada polerskiego średniej twardości / One Step, a także odpowiedniej pasty polerskiej, np. ZviZZer One Polish. Przed przystąpieniem do pracy, powinniśmy dokładnie oczyścić lakier samochodu z różnorodnych zabrudzeń poprzez mycie na dwa wiadra. Lakier samochodowy ma tendencję do wciągania zabrudzeń przez co polerowanie może z jednej strony pomóc, pozwalając na usunięcie niechcianych zarysowań, lub substancji z powierzchni lakieru, jednak przy nieodpowiednim przygotowaniu może doprowadzić do uszkodzenia powierzchni karoserii poprzez wbicie różnorodnych zanieczyszczeń głębiej w strukturę lakieru i zakleszczania w niej zabrudzeń. Jednoetapową korektę przeprowadzamy w ten sam sposób, co standardową korektę. Aplikujemy pastę według zaleceń producenta, przechodzimy do polerowania i dążymy do wypracowania pasty w jak najwyższym stopniu, bez przegrzewania lakieru. Jeśli dochodzimy do momentu, w którym pasta polerska jest już intensywnie wypracowana, powinniśmy dotrzeć ją za pomocą mikrofibry. Po zakończeniu pracy nie odtłuszczamy lakieru, pozwalając substancjom konserwującym na zaimpregnowanie jego powierzchni.

Jeśli jednak zależy nam na zastosowaniu innego preparatu konserwującego, powinniśmy sięgnąć po pasty, które pozbawione są sealantów. Dobrym wyjściem będą tu pasty o średniej sile cięcia, np. ZviZZer Medium Cut MC3000. Nie zawierają one substancji konserwujących i po delikatnym odtłuszczeniu pozostawiają powierzchnię lakieru całkowicie jałową, co sprzyja wiązaniu wosku i powłok ochronnych (kwarcowych, ceramicznych i innych).

Podsumowując, jeśli oczekujecie najszybszego efektu dopracowania lakieru, lub chcecie zminimalizować koszty korekty, powinniście sięgnąć po system jednoetapowy. Pozwala on na skuteczne wyrównanie powierzchni lakieru, usunięcie większości mikrorys i średniej głębokości zarysowań, a także w przypadku niektórych past również na konserwację powierzchni lakieru. Zapoznajcie się z ofertą różnych producentów past polerskich i wybierzcie najbardziej odpowiedni dla Was system polerski!

O serwisie

Portal zrzeszający fanów motoryzacji.

Każdy z nas marzy o pięknym i zadbanym samochodzie.  Niezbędne  do tego są odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne oraz odpowiedni dobór kosmetyków do auta.

Dzięki nam, dowiesz się jak doprowadzić swój samochód do perfekcji.

Zadbaj o swój samochód razem z nami.

 

Kontakt

kontakt@kosmetykisamochodowe.edu.pl

Galeria