Odchodzący Peugeot 3008 sprzedawał się wystarczająco dobrze, ale miał pewien problem z tożsamością. Nie wiadomo, czy był to MPV czy crossover, ale z pewnością wyglądał niezręcznie.
Teraz Peugeot nie ma wątpliwości, czym jest nowy model 3008, ponieważ po każdej wzmiance pojawia się słowo "SUV" - i z pewnością wygląda tak, jak wygląda.
Za jednym zamachem projektanci Peugeota stworzyli jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów w swojej klasie.
Masywny, o dobrych proporcjach, agresywny i z jednym z najbardziej uderzających tyłów na rynku, z pewnością kandyduje do miana tyłu roku.
Jednak nie tylko dramatyczny wygląd zewnętrzny nowego 3008 się wyróżnia - wewnątrz jest odrobina magii.
W standardzie samochód jest wyposażony w Peugeot i-Cockpit, który obejmuje 8-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej oraz 12,3-calowy panel wskaźników kierowcy typu "head-up".
I-Cockpit to nie tylko atrakcja dla oka - to stylowy, futurystyczny system informacyjno-rozrywkowy z płynną, kolorową grafiką w kabinie, która jest chłodna i indywidualna.
System ten został przemyślany w najdrobniejszych szczegółach. Na przykład, 8-calowy ekran może być obsługiwany całkowicie dotykowo, ale Peugeot zdaje sobie sprawę, że poruszanie się po nim w ruchu nie zawsze jest idealne, dlatego bezpośrednio pod nim znajduje się zestaw przycisków skrótów, umożliwiających bezpośredni dostęp na przykład do nawigacji satelitarnej i telefonu.
Podobnie jak inne modele Peugeota, 3008 posiada małą kierownicę, choć ta ma płaskie krawędzie na górze i na dole. Podobno ma to na celu "lepszą przyczepność", choć prawdopodobnie pomaga również w zapewnieniu dobrego widoku na tablicę przyrządów o przekątnej 12,3 umieszczoną wewnątrz cofniętej tablicy rozdzielczej.
Urządzenie "heads-up" można w pełni skonfigurować, obracając i klikając lewym pokrętłem na kierownicy, dzięki czemu widok może być skoncentrowany na przykład na nawigacji lub pokrętłach.
Jako opcja dodatkowa, możliwe jest również dalsze wzbogacenie wrażeń z jazdy dzięki systemowi i-Cockpit Amplify, który dostarcza zmysłom wszystkiego, od opcji oświetlenia otoczenia po aromaty poprzez dyfuzor zapachów.
Krótko mówiąc, kabina jest nowoczesnym, przestronnym i komfortowym miejscem, w którym panuje solidna, ekskluzywna atmosfera.
Dzięki większemu rozstawowi osi i długości całkowitej, która jest tylko o 80 mm większa niż w obecnym modelu, pasażerowie z tyłu mają teraz dodatkowe 24 mm miejsca na nogi, 4 mm miejsca na łokcie i 36 mm miejsca nad głową.
Zwiększono również przestrzeń bagażową, której pojemność wynosi 520 litrów (o 90 litrów więcej niż w poprzednim modelu) lub 1 670 litrów przy opuszczonych tylnych siedzeniach.
Nowy 3008 jest wyposażony w godną podziwu gamę oszczędnych silników benzynowych i wysokoprężnych Peugeot, w tym 1,2-litrowy benzynowy PureTech 130 o emisji CO2 wynoszącej zaledwie 115g/km oraz większą jednostkę 1,6-litrową.
Dostępne silniki wysokoprężne to 1,6-litrowy BlueHDi o mocy 100PS, osiągający 70,6 mil/godz. przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 103g/km oraz mocny 2,0-litrowy o mocy 180PS dla flagowego modelu 3008 GT.
Zakres 3008 SUV zaczyna się od 21,795 funtów i wzrasta do 32,995 funtów. Niestety, do testów nie były dostępne wersje benzynowe, choć 1,2-litrowa trzycylindrowa jednostka benzynowa turbo świetnie sprawdza się w innych samochodach, które prowadziłem w całej gamie Peugeot/Citroen/DS.
Mój wybór silnika, dając przyzwoitą mieszankę ekonomii i wydajności, byłby 120PS 1,6-litrowy diesel, który jest również prawdopodobne, aby być największym sprzedawcą. Biorąc 11,2 sekundy, aby osiągnąć 62mph, to jest w stanie 70.6mpg z emisji CO2 104g/km, co podatek drogowy tylko 20 funtów rocznie w ramach obecnego systemu.
W cenie od 21,110 funtów, istnieją cztery poziomy wykończenia (Active, Allure, GT Line i GT) i każdy z nich odblokowuje więcej smakołyków, ale Allure wystarczy dla większości. To powiedziawszy, ja bym zdecydowanie zdecydować się na panoramiczny szyberdach i Adaptive Cruise Control.
Jeśli mieszkasz gdzieś, gdzie warunki jazdy są trudniejsze, wybierz Advanced Grip Control. W 3008 nie ma opcji napędu na cztery koła, ale system Grip Control poprawia trakcję na śniegu, błocie i piasku, a Hill Assist Descent Control zmniejsza ryzyko poślizgu.
Szczerze mówiąc, lista opcji jest ogromna, oferując wszystko, od dodatkowej personalizacji do najnowszych systemów wspomagania kierowcy, ale przy odrobinie powściągliwości można spekulować przyzwoity 3008 bliżej 25.000 funtów.
Współpracujący z sześciobiegową manualną skrzynią biegów silnik jest początkowo nieco ostry, ale szybko się uspokaja i wydaje się szybszy niż sugerują to liczby.
Dzięki dobrej pozycji za kierownicą i dobrej widoczności, jazda jest komfortowa i dobrze kontrolowane przechyły ciała na zakrętach, co daje wciągającą jazdę. Jeśli jednak zależy Ci na osiągach, wybierz model GT.
Doskonały, choć jest, 3008 jest w bardzo konkurencyjnym sektorze, w porównaniu z niedawno wprowadzonym SEAT Ateca i Volkswagen Tiguan, plus Nissan Qashqai, Ford Kuga i Renault Kadjar.
Jednak przy ustalaniu ceny należy wziąć pod uwagę to, co jest dostępne w standardzie w modelu 3008 - możesz być zaskoczony. Na przykład, oprócz i-Cockpit, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu i autonomiczne hamowanie awaryjne są standardem w całej gamie, co pomaga w uzyskaniu maksymalnej 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa Euro NCAP.
Werdykt: 3008 SUV to samochód przekształcony, kontynuując renesans Peugeot. Nie tylko jest przystojny, z klasą, dobrze zbudowany, praktyczny i bezpieczny, ale dodanie i-Cockpit sprawia, że jest to prawdziwy game-changer.
Więcej: http://cardetailing.edu.pl